לאחר שנים רבות בתפקיד, פנה עורך הדין יצחק מולכו, שותפו של עורך הדין דוד שמרון, לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לשחררו מתפקידו כשליח המיוחד של רה"מ, כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 2 על ידי עמית סגל. יש לציין כי מדובר באיש אמונו הקרוב של נתניהו, וכעת מי שמועמד להחליפו הוא דורי גולד.  



לפני למעלה משנה הועברה לנתניהו פנייה בנושא, אך הוא ביקש ממולכו להמשיך בתפקיד. לאחר פניות נוספות נעתר כעת נתניהו לבקשה של מי ששימש בתפקיד הרגיש כשליחו המדיני בשנים 1999-1996, ושוב משנת 2009 עם חזרת נתניהו ללשכת ראש הממשלה. 



במכתב ששיגר מולכו הבוקר לראש הממשלה, נכתב: "בהמשך לפניות קודמות שלי אליך בעניין ולשיחתי איתך מפני כמה שבועות, אני מתכבד לפנות אליך בבקשה כי תשחרר אותי מתפקידי כשליח ויועץ מיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים, אותו אני ממלא לפי בקשתך מזה כמה וכמה שנים בבחינת שירות לאומי בהתנדבות".



עו"ד שמרון. שותפו של מולכו שנמצא תחת חקירה בפרשת הצוללות. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
עו"ד שמרון. שותפו של מולכו שנמצא תחת חקירה בפרשת הצוללות. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



נתניהו נאלץ לקבל את ההתפטרות, וכתב למולכו: "הפעם, שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. באותה עת שמחתי שהסכמת לדחות את מועד פרישתך עד לסוף חודש פברואר 2018 וכדי שאוכל למצוא לך מחליף הראוי לתפקיד חיוני זה. איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה".



הוא הוסיף כי "מנהיגים רבים דיברו בפני בשבחך, וציינו שתמיד יכולים היו לשוחח עמך בחופשיות, כי מעולם לא חיפשת לעצמך פרסום כלשהו על תרומתך ועשייתך הגדולה. כמו אביך לפניך, עשית עבור המדינה - כשירות לאומי ובהתנדבות".



יש לציין כי מולכו ביקש לפרוש מהתפקיד בשל מיצוי. מלבד זאת, ראוי להזכיר כי הוגשה לאחרונה עתירה לבג"ץ שביקשה למנוע ממולכו להמשיך ולכהן כיועצו המדיני של ראש הממשלה בשל ניגוד עניינים, בשל קרבתו לעורך הדין דוד שמרון, שנמצא תחת חקירה בפרשת הצוללות.  כזכור, עורך דין שמרון, בן דודו של נתניהו, היה עורך דינו של עד המדינה בפרשת הצוללות, מיקי גנור, וזה שייצג אותו בעסקה מול התאגיד הגרמני טיסנקרופ, וכעת הוא נחקר בחשד למעורבותו בתיק 3000.