אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בראיון לרשת פוקס ניוז כי הוא מקווה שבניו לא ייכנסו לעולם הפוליטי, אמר הערב (רביעי) בנו יאיר נתניהו במסיבת יום ההולדת לאביו כי "אני מעריץ אותך על המחיר שאתה משלם למען העם והארץ, אני בחיים לא אכנס לפוליטיקה". מלבד זאת, אמו שרה פנתה לכל המשתתפים באירוע, ואמרה: "באמת תודה לכל הסיעה, בעצם לא לכולם אבל לרובם".



יו"ר הקואליציה בירך אף הוא אף ראש הממשלה כשאמר: "אני מאחל לך עוד הרבה שנים בתפקיד". שרת התרבות מירי רגב הוסיפה: "יש לך אישה חזקה שתומכת בך וילדיך, ואתה תמשיך שנים רבות ואנחנו איתך. שלא תתעייף". השר זאב אלקין היה מקורי עם ברכה יצירתית: "68 בגימטריה זה 'יהיה זכאי'".



 


כזכור, שמו של נתניהו הצעיר עלה לכותרות במהלך החודשים האחרונים מספר פעמים בעקבות פוסטים שנויים במחלוקת שפרסם בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו.

בתחילת החודש שעבר, למשל, פרסם בנו של ראש הממשלה קריקטורה בחשבון הפייסבוק שלו, בה נראים המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס שמושך בחוטי העולם, לטאה שמושכת בחוטי נציג "הבונים החופשיים", כאשר הוא שמושך בחוטיו של אהוד ברק אלדד יניב ומני נפתלי. נתניהו נתן לפוסט כותרת בשם "שרשרת המזון".

הקריקטורה שיצרה סערה. צילום מסך פייסבוק
הקריקטורה שיצרה סערה. צילום מסך פייסבוק


במערכת הפוליטית עורר הפוסט תגובות נזעמות. ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, כתב: כל יהודי צריך לחוש חלחלה ובושה מכך שקריטורה סטייל דר שטירמר יצאה ממעון ראש הממשלה הישראלי ומקבלת חיבוק מגדול האנטישמים. למחוק, להתנצל ולגנות!". בסופו של דבר הפוסט הוסר מחשבון הפייסבוק של נתניהו. 

חודש לפני כן יאיר נתניהו שוב יצר סערה כשטען כי אריאל, בנו של אהוד אולמרט, מקיים מערכת יחסים עם פלסטיני בפריז - דבר אותו הכחיש הבן אריאל בפוסט זועם.

משפחת נתניהו. יאיר טוען שלא ימשיך את דרכו של אביו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
משפחת נתניהו. יאיר טוען שלא ימשיך את דרכו של אביו. צילום: קובי גדעון, לע"מ


יום לאחר מכן יצא נתניהו נגד חברת הכנסת שפיר (המחנה הציוני). בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, התייחס נתניהו לכתבה שפורסמה בערוץ 20, בעקבות תחקיר של עיתון גלובס, בנוגע לטיסה שערכה שפיר במימון עיתון "הארץ". בתגובה לכתבה, רשם נתניהו: "זה לא העיתון הזה בבעלות (חלקית) של תאגיד נאצי (באופן רשמי עד 1945) שמבלבל את המוח כל היום על הון-שלטון?".

בפוסט נוסף שפרסם נתניהו הוא תקף את מכון מולד, שבמהלך השבוע שעבר פרסמו תחקיר על התנהלותו, בשל שותפות "קרן רוזה לוקסנבורג", המשוייכת לפלגת "דה לינקה" השמאלית. "חחחח והם מטיפים לימין על חברות עם פוליטיקאים אירופאים ידידי ישראל שמגינים עליה בחירוף נפש בכל פורום בין לאומי כמו ויקטור אורבן וחירט וילדרס", כתב נתניהו