שוב בג"ץ על הכוונת: החלטתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת מרים נאור בפסק דינה האחרון להתיר את פתיחת המרכולים בתל אביב פתוחים גם בשבת, עוררה, שלא במפתיע תגובות זועמות רבות מצד המפלגות החרדיות, ותגובות הפוכות מצד אנשי שמאל ומרכז. יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אמר בתגובה לפסק הדין כי "בית המשפט העליון פשוט מנותק מהעם, השופטים פוגעים בדרך קבע בתורה הקדושה ובמסורת העם היהודי".



גפני הוסיף כי "כל פסקיהם של השופטים מבוססים על עידוד חילול שבת ופגיעה בציבור המסורתי שומר השבת, לפגוע ברגשותיו מצפונו ופרנסתו. על פי ההסכם הקואליציוני נביא ביום ראשון את התיקון לחוק, ומה שבית המשפט קלקל אנחנו נתקן כדי לשמר את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". 



יו:"ר ש"ס אריה דרעי ציטט דברים שאמר נשיא המדינה ראובן ריבלין על בג"ץ ואמר: "ברגע עצוב זה אין לי אלא להיתלות באילנות גבוהים, בנשיא ראובן ריבלין, שאמר השבוע : 'לא מהפכה עושה בית המשפט אלא הפיכה. ומדובר בהפיכה של ממש". 



יישארו פתוחים גם בשבת. מרכולים בת"א. צילום: פלאש 90
יישארו פתוחים גם בשבת. מרכולים בת"א. צילום: פלאש 90



יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מוזס אמר: "אינני מופתע כלל מהחלטת בג"ץ בראשות הנשיאה נאור, והיא תואמת את האג'נדה הקבועה של בית המשפט לפסוק נגד כל דבר הקשור למסורת, לדת וליהדות.  אני חש כאב עמוק וצער על בזיון השבת שיהודים בכל הדורות מסרו נפשם עליה, ובטוחני שגם הורי הוריה של השופטת נאור בכללם. חבל מאוד שזה סמל הפרידה שלה מכס השיפוט. סיעת יהדות התורה תפעל לתיקון הענין בחקיקה". 

ח"כ ציפי חוטובלי צייצה בטוויטר: "בג"ץ המרכולים מתעדף את הזכות לצרכנות, שהיא ממש לא זכות יסוד, על הזכות שלנו לנהל מרחב ציבורי שמכבד את השבת במדינה יהודית". 

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: "‏מכבדים את הדת, לא מכבדים כפיה דתית. מברך את נשיאת העליון היוצאת מרים נאור עם פסיקתה האחרונה ומאחל בהצלחה למחליפתה אסתר חיות". 

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בירך על החלטת נאור בטוויטר וכתב: "אני מברך על החלטת בג״ץ לתת חופש החלטה לראשי הערים בפתיחת עסקים בשבת. אף אחד לא יגיד לשני איך לחיות. כך צריך להיות". 

ח״כ תמר זנדברג ממרצ הביעה גם היא שביעות רצון מההחלטה: "ניצחון ענק לשפיות. השבת תישאר חופשית ופתוחה בניגוד למגמות החושך והסגירה של דרעי, ליצמן וסמוטריץ".