ביום שלישי בערב, יממה לפני שלשכת ראש הממשלה פרסמה כי שליחו המדיני של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, ביקש לסיים את תפקידו לאחר 20 שנה, נפגש ראש הממשלה עם מנכ"ל החוץ לשעבר דורי גולד, הנחשב גם הוא לאיש אמונו. כך נודע "למעריב־סופהשבוע".



ההערכה היא שהפגישה בין השניים מעלה בסבירות גבוהה את האפשרות כי גולד ייכנס לתפקיד השליח המדיני כשמולכו יפרוש סופית בפברואר 2018. גולד, כמו מולכו, מלווה את נתניהו שנים רבות. ביוני 2015, לאחר הבחירות האחרונות, הוא מונה לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ, אולם שנה לאחר מכן התפטר, ככל הנראה עקב מידורו מענייני החוץ הרגישים שבהם עסק בעיקר מולכו.



על פי גורמים בלשכת ראש הממשלה, מולכו ביקש לסיים את תפקידו מיד לאחר הבחירות האחרונות. עם זאת, מועד הפרסום מעורר תהיות, שכן אתמול מסרה המדינה את תשובתה על העתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי עו"ד שחר בן־מאיר נגד העסקתו של מולכו בתפקיד הרגיש, זאת לאור העובדה כי שותפו במשרד, עו"ד דוד שמרון, הוא אחד החשודים בפרשת הצוללות.



תשובת המדינה, כצפוי, הייתה כי מאחר שעו"ד מולכו הודיע לנתניהו כי הוא מתפטר מתפקידו - הרי שאין צורך לקיים את הדיון בנושא בשבוע הבא. מצד עו"ד בן־מאיר נמסר כי הוא אינו מוחק את העתירה וכי הדיון בעניינו של עו"ד מולכו יתקיים ב־6 בנובמבר.