יו"ר הקואליציה דוד ביטן תוקף הבוקר (שני) בחריפות את השר זאב אלקין על שמתח עליו אתמול ביקורת לגבי אופן ניהול המשבר סביב החוק הצרפתי וקרא לו "לקחת אוויר". בשיחה לגלי צה"ל אמר ח"כ ביטן: "אלקין צריך לקחת אוויר. אני לא מתערב לו במשרד ושהוא לא יתערב לי בענייני הקואליציה. שלא ישיא לי עצות. מה שהוא למד בשנתיים אני למדתי בחודש". ביטן הוסיף: "התפקיד שלי לא לדאוג לכיסא שלו אלא לליכוד, למדינה ולדאוג שהקואליציה תהיה יציבה ואם זה דורש מאבק יהיה מאבק".



כאמור אתמול מתחו שרים ביקורת על יו"ר הקואליציה דוד ביטן, בעקבות העימות עם מפלגת הבית היהודי על רקע החוק לאיסור חקירות ראש ממשלה מכהן, והאשימו אותו כי הוא "מבעיר את השטח".



השרים זאב אלקין ויובל שטייניץ הטיחו בביטן: "אתה מלהיט את הרוחות בקואליציה, גם השותפות האחרות יבואו בדרישות כאלה הכל". העימות החל לאחר שביטן אמר לשרים כי אנשי הבית היהודי הפרו הסכמים בעניין "החוק הצרפתי", ואלקין אמר כי "צריך לסגור את הבעיות בתוך החדר".



ח"כ ביטן התייחס גם לחוק הצרפתי ואמר כי הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם להגבלת כהונת ראש ממשלה תעלה בשבוע הבא להצבעה בוועדת השרים לחקיקה ואילו לגבי החוק הצרפתי הוא מתכוון לדון השבוע עם שרת המשפטים איילת שקד ולנסות להגיע אתה להסכמות.



ח"כ אמסלם: "אני נלחם לטובת מדינת ישראל ולא לטובת נתניהו"


אמסלם עצמו אמר היום ב-103FM, כי ימשיך לקדם את החוק הצרפתי למרות התנגדותו של ראש הממשלה.  "אני נלחם לטובת מדינת ישראל ולא לטובת בנימין נתניהו, העלאתי את החוק הזה לפני כשנה ואני חושב שמדינת ישראל הולכת להתרסק לתהום בגלל מצבנו הנוכחי, ראש הממשלה הבא גם עלול להיחקר".

ניסים משעל התייחס לדבריו וטען: "אתם שורפים את המועדון בגלל אדם אחד? אתם מעדיפים להפיל ממשלה כדי שראש הממשלה הבא לא ייחקר?". השיב לו ח"כ אמסלם: "אנחנו לא שורפים את המועדון, אנחנו רוצים לתקן אותו. אלו שרוצים לשרוף אותו הם אלו שרוצים להישאר במצב הקיים".



כשנשאל מדוע ראש הממשלה נגד החוק ענה: "אני לא יודע, זו שאלה טובה שצריך לשאול אותו, זה לא מעניין אותי שהוא מתנגד לחוק, אני לא נפגשתי עם ראש הממשלה פעם אחת בנושא. כשיש לי עיקרון אני לא זז ממנו, אם זה טוב למדינת ישראל אני הולך עד הסוף. אני לא באתי לכנסת בכדי להיבחר לעוד קדנציה, העיקר שאעשה מה שטוב לעם ישראל. ראש הממשלה הוא אינו נסראללה, אני רואה את כמות השנאה כלפיו ולא מאמין, לפעמים אני קורא את עיתון הארץ ואיך מתייחסים לעבאס לעומת נתניהו ואני מזדעזע".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן