מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מתח ביקורת היום (שלישי) על הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) לפיה יבוטלו המלצות משטרה להגשת כתב אישום בסיום חקירה ואמר ביציאה מדיון בוועדת הפנים של הכנסת כי החוק הינו חסר משמעות מאחר והמשטרה בכל מקרה אינה ממליצה על הגשת כתב אישום אלא רק מסכמת את החקירה בשביל הפרקליטות. "משטרת ישראל מזה שנים, ללא קשר אלי, איננה מעבירה המלצות בסיום חקירה", אמר אלשיך בתגובה לשאלה שהפנתה אליו חברת הכנסת רויטל סויד, "למעלה מ-90 אחוז מהתיקים הולכים לתביעה המשטרתית. המשטרה לא מעבירה המלצות אלא עושה רק סיכום של התיק". 



הדיון הפנים של הכנסת, בו השתתף המפכ"ל עסק בסקירה חצי שנתית שערך על תכניות המשטרה. סויד שאלה רגע לפני תום הדיון את המפכ"ל לגבי מדיניות ההמלצות שלהם בתם חקירות. יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם, שהוא גם יוזם הצעת החוק, נעל את הישיבה ואמר כי זה לא נושא הדיון. סויד חיכתה למפכ"ל ליד הדלת והציגה לו את השאלה בנוכחות התקשורת.



אלשיך הוסיף ביציאה מהדיון בוועדה כי "המשטרה איננה ממליצה. גם בהודעות שלה לא מופיעה המלצה מפני שאין בידינו להחליט מה האינטרס הציבורי. אנחנו לא ממליצים מהסיבה שבתוך המלצה נמצא גם האינטרס הציבורי שאיננו מסור לנו אלא לפרקליטות. לא ברור מה רוצים לשנות כי גם היום אנחנו לא ממליצים".



בפגישה שנערכה אתמול בין יושב ראש הקואליציה לשרת המשפטים סוכם כי הצעת החוק תובא לאישור ועדת השרים לחקיקה וכי כל סיעות הקואליציה יקבלו חופש הצבעה.



דוד ביטן ואיילת שקד סיכמו כי כל סיעה תצביע כפי שהיא רוצה והקואליציה תהיה מחויבת לרוב שיהיה בוועדה כמו לגבי כל חוק אחר שמגיע לוועדת שרים. עוד סוכם כי הדיון ב"חוק הצרפתי" הקובע כי ייאסר לחקור בפלילים ראש ממשלה מכהן, למעט בעבירת ביטחון, מין וסמים, ידחה בחודש, כפי שדרשה השרה שקד מלכתחילה.