חבר הכנסת עמר בר-לב (המחנה הציוני) תקף אתמול בחריפות את שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) והאשים אותו ואת מפלגתו בתהליך הדתה שעוברת מדינת ישראל. ההדתה במדינת ישראל קשורה ללאומנות. היא קשורה למפלגה מאוד קטנה במדינת ישראל שלדעתי מובילה אותה, בשם הבית היהודי. אליה מצורפים לצערי חלק גדול מחברי הכנסת של הליכוד", אמר בר לב בהפגנה שנערכה ברמת השרון נגד הדתה במרחב הציבורי. 
"זו הדתה לאומנית", תקף בר-לב, "הדוגמה הכי עצובה אליה, היא שמשרד החינוך שבראשו עומד נפתלי בנט הוציא חוזר לבתי ספר חילונים בנושא רצח רבין שם מצוין שרבין נרצח על רקע מתחים פוליטיים בחברה הישראלית. בתכנית לא קיים אזכור אחד להסתה הדתית הקיצונית שקדמה לרצח, לרבנים שהוציאו פסקי דין רודף נגד רבין ולזהותו הדתית ואמונתו המשיחית של הרוצח המתועב. זו דוגמה לכך שבמקום בו הייתה לאומנות דתית שהביאה לרציחתו של ראש ממשלה, היא מובלעת ומשוכתבת".

השר בנט. צילום: מרק ישראל סלם
בר-לב דיבר על ההדתה שמתרחשת לטענתו בצה"ל:  "דוגמא לשכתוב ההסטוריה. יש הדתה גם בצה"ל - ברגע שגדוד בצורה מסודרת סוטה מהדרך שלו על חשבון תשלומי המיסים שאנחנו משלמים ובעצם מחייב את כל הגדוד לעלות לכותל ולברך את ברכת הגומל - זאת הדתה. הרמטכ"ל הנוכחי עושה מאמצים לצמצום התהליך שנמשך 15 שנה בצה"ל. גם בחברה הישראלית הוא הולך ומתגבר. אסור לנוח כי המאבק הזה ברמה הלאומית רחוק מאוד מדעיכה". 

בהמשך לדבריו אתמול, הוסיף חבר הכנסת כי הצטרף לעתירת הפורום החילוני לבג"ץ בקריאה להתאים את תכנית הלימודים למציאות ההיסטורית. "אנחנו לא ניתן לקיצוניים, שמובילים את אותה הדתה לאומנית, לשכתב את ההיסטוריה", תקף.