ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (שלישי) בטקס לציון חללי כוחות אנזא"ק, הכוחות האוסטרלים והניו-זילנדים שנלחמו במלחמת העולם הראשונה מטעם הבריטים, יחד עם מקבילו האוסטרלי מלקולם טרנבול ורעייתו ומושלת ניו זילנד פטסי רדי. במהלך נאומו הודה ראש הממשלה לכוחות הלוחמים ששחררו את באר שבע והדגיש את הקשר הקרוב בין ישראל לאוסטרליה וניו זילנד. בנוסף לכך, התייחס נתניהו לפיצוץ המנהרה אתמול, על ידי כוחות צה"ל והבהיר: "לא ניתן שייבחנו אותנו".



באירוע, שנערך במסגרת מספר אירועים לציון 100 שנים  להסתערות פרשי אנזא"ק על הכוחות העות'מאנים, והובילו לשחרור באר שבע ולניצחון בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה על האימפריה העות'מנית, התייחס, כאמור, נתניהו לפיצוץ מנהרת הטרור שהתגלתה אתמול בשטח ישראל, פיצוץ במהלכו נהרגו תשעה פעילי טרור, בהם שני בכירים מהג'יהאד האסלאמי. "קבענו מדיניות ברורה", אמר נתניהו והוסיף: "אנו חותרים לשלום עם כל שכנינו, אולם לא נשלים עם מתקפה כלשהי על הריבונות שלנו, על העם שלנו, על הארץ שלנו, בין אם מהאוויר, מהים, מהקרקע או מתחת לקרקע. אנו תוקפים את אלה שחותרים לתקוף אותנו. ואלה ששוקלים לעשות זאת, אני מציע לכם לא לבחון את כוח הרצון של מדינת ישראל או של צבא הגנה לישראל".



"הסתערות הפרשים - דוגמה לעוז נפש, מופת עבורנו"



בנוסף לכך סיפר ראש הממשלה על גבורתם של הלוחמים האוסטרלים והניו זילנדים, ועל ההשראה שרוחם העניקה ללוחמי צה"ל. "תודה לכם, חיילי אנזא"ק, והמשפחות של האוסטרלים והניו זילנדים האמיצים שנלחמו כאן ונהרגו כאן. לפני כמעט 4,000 שנה, אברהם הגיע לבאר שבע, עיר שבע הבארות. בדיוק לפני 100 שנה, חיילי אנזא"ק האמיצים שחררו את העיר עבור בניו ובנותיו של אברהם ופתחו את השער לעם היהודי לחזור מחדש לבימת ההיסטוריה. הגבורה של חייליכם הנופלים לעולם לא תישכח. החיילים האמיצים הקבורים כאן מילאו תפקיד מכריע בהבסת האימפריה העות'מנית ושחרור ארץ הקודש, ובהסתערות אחת גדולה, שמו קץ ל-400 שנים של שלטון עות'מני".



"כשהתגייסתי לצה"ל לפני 50 שנה, לכוחות המיוחדים, ניתן לי כובע רחב שוליים. הוא היה קרוי "כובע אוסטרלי" והוא היה מצוין להגנה מפני השמש. ישבנו גם תחת עצי אקליפטוס גדולים שהגיעו מאוסטרליה ולמדנו על אתוס הגבורה של חיילים אוסטרלים וניו זילנדים. דיברנו על זה, גמענו את זה, זה היה דוגמה ומופת עבורנו. זה היה מופת לעוז הנפש, אומץ הלב והמוכנות לפעול למען הגנת עמינו וערכינו. אלה הם הערכים המנחים אותנו גם היום. ראינו כאן בבאר שבע 800 פרשים שלחמו נגד 4,000 טורקים עם נשק אוטומטי ובונקרים. המעטים ניצחו את הרבים. זוהי רוח הצבא הישראלי" סיים נתניהו את דבריו.