שר החינוך נפתלי בנט, החבר בקבינט המדיני-ביטחוני התייחס הבוקר (רביעי) להאשמות על כך שתקף את צה"ל אתמול על ההתבטאות כי לא הייתה כוונה לחסל את פעילי הג'יהאד האסלאמי בפיצוץ מנהרת הטרור שחדרה לשטח ישראל בגבול רצועת עזה. בראיון לגל"צ תקף בנט את מבקריו וטען כי הוא לא מתנצל על אמירותיו.



"בזכותי הבהירו את דברי דובר צה"ל", אמר בנט, "מאז אתמול אני מותקף ע"י פוליטיקאים אבל עומד מאחורי דברי. "מאז שהתגייסתי לסיירת מטכ"ל מעולם לא הבהרתי לאויב שלא התכוונו לחסל אותו. אני אוהב את צה"ל מאוד ופיקדתי על פעולות רבות בניגוד לשרים אחרים שלא החזיקו מעולם רובה. ניסו לסתום לי את הפה גם בצוק איתן אבל התעקשתי וחיסלנו את המנהרות".



חילופי מהלומות. בנט וליברמן. צילום: פלאש 90



כזכור, שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב אתמול לדבריו של בנט, ואמר כי התנהלותו של האחרון מסכנת את ביטחון ישראל. "אסור שתדרוך של דובר צה"ל ישמש עילה להתנפלות בוטה על צה"ל ומפקדיו", אמר שר הביטחון, "התבטאויות מהסוג הזה הן פגיעה חמורה בביטחון ישראל, ובצה"ל כולו. אנו נמשיך לפעול בנחישות, בעוצמה ובאחריות למען ביטחון אזרחי ישראל".



השר החבר בקבינט הבהיר כי ארגוני הטרור לא צריכים לדעת על כוונות צה"ל. "אויבינו לא צריכים לדעת מה הייתה כוונתנו, אלא צריכים לדעת שמי שפוגע בישראלים - דמו בראשו". מה שאמרו זה לא מסר של הרתעה. אנחנו צריכים להבהיר שלא מתנצלים על חיסול מחבלים", טען, ""מחבלים לא צריכים לשמוע מה לא או כן התכוונו לעשות. מחבלים צריכים למות זה כל כך פשוט שמפליא אותי שאני נדרש להסביר את זה".



פיצוץ מנהרת הטרור. צילום: רשתות חברתיות



בנט הוסיף בתכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב' כי "צריך לתת הנחיות מאוד ברורות על המשימה של צה"ל, לא כמו שהיה בצוק איתן - המשימה היא לנצח את האויב, לא משימות חברתיות ולא כלום". "אני לא מנתח את דובר צה"ל. יש לי קו עקבי שהיה גם קשור לאלאור אזריה, כולם התנפלו על החייל ואמרתי שצריך להפסיק", הוסיף. 



יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר ביקר גם הוא הבוקר את שר החינוך ואמר לאריה גולן ברשת ב' כי "דובר צה"ל לא אמר אמירה מתנצלת. היא פורשה כהתנצלות על ידי השר בנט, שדיבר מהבטן ולא מהראש".