סערה בוועדת הקליטה של הכנסת: בדיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדה אודות מתווה הכותל, עורר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מחלוקת כשהשווה את הדיון על הסדרי התפילה של נשים במקום להגבלות כמו איסור כניסה לכלבים. "אני חושב שכשאנחנו נוסעים לחוץ לארץ לכל מיני מקומות אנחנו אוטומטית מיישרים קו עם ההוראות שיש במקום. אנחנו יודעים שיש מקומות שלא נכנסים אליהם כלבים ויש מקומות שדורשים לבוא בלבוש צנוע", אמר חבר הכנסת.



ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) השיבה לאמירותיו ושאלה אותו: "אתה משווה בין כלבים ונשים?". על כך העיר לה ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "למה זה בכלל מעניין אותך הכותל? ממתי הוא יקר לכן שאתן מעוררות עליו ריב? כמו שאני לא מתערב לך במועדונים של הומואים ולסביות. למה את נכנסת למקום שיקר למשך עם ישראל במשך דורות?".


ח"כ מלכיאלי מש"ס בהתבטאות מעוררת מחלוקת. צילום: ערוץ הכנסת

"לא למד כלום מההיסטוריה"


"תיכנס, אולי תלמד משהו", ענתה לו ח"כ תמר זנדברז (מרצ). "תלמד משהו בהליכות, נימוס ופלורליזם. זה לא שייך לאבא שלך ולא שלך פרטי גם אני חלק מעם ישראל. הכותל לא שלך אז אל תחנך אותי". "בקדושה את לא מבינה", ענה לה יוגב, וזנדברג השיבה: "אתה יכול להירגע".



לאחר הדיון ציינה ח"כ זנדברג: "ח"כ מלכיאלי כנראה לא למד כלום ממהיסטוריה, וחושב שההשוואה בין יהודים לכלבים יכולה להישמע באיזשהו מקום, לא כל שכן בפרלמנט הישראלי. הציבור הרפורמי הוא הציבור נגדו נשמעת הכי הרבה הסתה מפי חברי כנסת בבית הזה. גם התוספת של מוטי יוגב סרת טעם וארכאית, ובכלל, הגיע הזמן שש"ס והבית היהודי יפנימו שלא היהדות ולא הכותל לא שייכים להם באופן בלעדי אלא לכל הציבור שמעוניין לקחת בו חלק".



מנשות הכותל נמסר בתגובה לדברים כי "ברור מדבריו של יוגב שהוא מתייחס לכותל כאילו היתה חצרו הפרטית, בדומה לחבריו מהמפלגות החרדיות. טענתו כי הכותל מוגדר כבית כנסת מטעה את הציבור, היות והכותל מוגדר בחוק כאתר בעל מורשת לאומית, היסטורית ודתית. יש להתנער מאמירותיו המקוממות ומיחסו הפוגעני כלפי נשים, חילונים ווהומואים ולסביות, ולמעשה כלפי כל מי ששונה ממנו".



"האמירה החשוכה של ח"כ מלכיאלי היא הוכחה נוספת ליחסם המזלזל של ח"כ מלכיאלי וחבריו נגד נשים", הוסיפו, "זו לא הפעם הראשונה שחבר כנסת חרדי משווה בין נשים לכלבים, תעודת עניות לכל אחד ובמיוחד לנציגי ציבור. הגיע הזמן שנשים וגברים יקומו ויצטרפו למאבק נגד ההשתלטות של קומץ חרדי על הכותל. אנחנו מזמינות את כל מי שמתקומם על הדברים הללו לחתום על העצומה של לוחמי ששת הימים, שמאסו בהשתלטות החרדית על הכותל".