ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הערב (רביעי) לביקור מדיני בבריטניה, זאת כדי לקחת חלק בטקס שיתקיים לציון 100 שנים להצהרת בלפור. לפני כן נתניהו ייפגש עם ראשת הממשלה הבריטית תרזה מיי ועם שר החוץ בוריס ג'ונסון. נתניהו אמר לפני העלייה למטוס: "בפגישה עם תרזה מיי אני מתכוון להעלות הצעות קונקרטיות כיצד לטפל בכשלים של הסכם הגרעין עם איראן".



כזכור, נתניהו וראשת ממשלת בריטניה שוחחו בטלפון לפני כחודש בנוגע לעסקת הגרעין עם איראן, מיי ציינה אז כי בריטניה נותרה מחויבת להסכם שנחתם ב-2015 והדגישה עד כמה הוא חשוב לביטחון האזורי. "הם הסכימו שהקהילה הבינלאומית צריכה לראות נכוחה את האיום שמפיצה איראן על המפרץ הפרסי וברחבי המזרח התיכון", נמסר מלשכתה של מיי לאחר השיחה.



נתניהו צפוי לחזור ארצה רק בראשון בלילה, אך לוח הזמנים של הביקור אינו צפוף במיוחד. מחר בערב ישתתף נתניהו בטקס המרכזי לציון 100 שנים להצהרת בלפור. בטקס ישתתפו גם ראשת הממשלה הבריטית מיי וראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג.



ביום שישי בבוקר ינאם ראש הממשלה נתניהו בפני מכון המחקר צ'טהאם ולאחר מכן הוא צפוי להשיב לשאלות העיתונאים. משם ישתתף נתניהו באירוע כלכלי בבורסה של לונדון ויפתח את המסחר, לאחר מכן ייפגש עם עשרות ראשי תאגידים כלכליים בבריטניה. נתניהו אמר: "אני אגיד להם להשקיע בארץ, אני חושב שאני אצליח לשכנע רבים מהם, כי ישראל זו השקעה מאוד טובה". לאחר סוף השבוע ייפגש נתניהו עם ראשי הקהילה היהודית ביום ראשון ולאחר מכן ישוב ארצה.