ערוצי התקשורת השונים פרסמו אמש סקרים החוזים כי מפלגת ש"ס תזכה בארבעה מנדטים במידה והיו מתקיימות כעת בחירות לכנסת וכי היא ניצבת על גבול אחוז החסימה. ח"כ מיכאל מלכיאלי, מטעם המפלגה, שעמד אתמול במרכזה של סערה בכנסת בדיון על מתווה הכותל, התייחס הבוקר (חמישי) בשיחה עם אילה חסון ב-103FM לתוצאות הסקרים ואמר כי במפלגתו לא חוששים מהנתונים. כמו כן הוא התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו ואמר כי דבריו פורשו לא נכון וכי לא השווה בין נשים לכלבים.



בתחילת הראיון התייחס לסקרים ואמר כי הם "מנותקים מהשטח" והוסיף: "כרגע אין לאף אחד אינטרס להגיע לכיוון הזה של בחירות אך ש"ס אינה חוששת מבחירות, כיום ישנה ממשלה מאד חברתית שהעבירה רשימת חוקים והישגים". עוד אמר: "אני מסתובב בארץ כל הזמן ופוגש את הנציגים בערים השונות, אני רואה את האש בעיניים שלהם, הם אינם מפחדים מבחירות, אנו רואים הזליגה לכיווננו באופן ברור. במערכת בחירות כל מפלגה יודעת להבטיח דברים אבל אנשים לא טיפשים והם יודעים מי דואג להם".



 

ח"כ מלכיאלי מש"ס בהתבטאות מעוררת מחלוקת. צילום: ערוץ הכנסת




סערת הכותל: "בורות על סף אי ההבנה"

לאחר מכן התייחס ח"כ מלכיאלי אף לסרטון מהדיון בכנסת אודות מתווה הכותל, בו השווה את הגבלת הכניסה לנשים לאזור להגבלת כניסת כלבים למקומות סגורים ואמר: "זו בורות על סף אי ההבנה. התקיים דיון על השפעת מתווה הכותל על שיתוף הפעולה עם יהודי התפוצות. כשאנחנו מסתובבים בחו"ל יש הוראות וכללים בכל מקום ויש לכבד אותם, גם כשטראמפ הגיע לכותל הוא נפרד מאשתו וכל אחד הלך לגזרה שלו. בדיוק כמו שאנחנו מכבדים כל כלל של הסובבים אותנו הגיע הזמן שנדרוש שיכבדו גם אותנו".

הוא הוסיף: "לא השוויתי נשים לכלבים, אמרתי שאנחנו מצפים מרפורמים להבין את קדושת הכותל שלנו כפי שאנחנו מבינים אותה, ההשוואה שייחסו לדברי היא אינה נכונה". על היהדות הרפורמית הוסיף: "אין לנו שום כוונה לאבד אף יהודי ומנגד אין לנו כוונה לשנות את המסורת היהודית שלנו. אנו דורשים שינהגו בכותל כמנהג המקום, זהו דבר שמעוגן בחוק. לכותל ישנו מנהג קדום שהיה קיים עוד לפני הרפורמים, במשך 15 שנים יש לרפורמים מקום בכותל אך הם מנסים ליצור פרובוקציות ולהביע את דעתם בקול ולכן הם פנו לבתי משפט, מותר להם להביע דעה אך יש להם מטרות מעבר לדעותיהם".

עריכה: איתמר זיגלמן