האם ש"ס עומדת בפני פרשת יגאל גואטה 2? בציבור תומכי המפלגה החרדית סוערות הרוחות בעקבות ראיון שהעניק ח"כ יגאל בן צור, בו הביע תמיכה במתווה הכותל. אתמול התראיין יו"ר סיעת ש"ס, חה"כ בן צור, בתוכנית הערב של יעקב אייכלר ב'כאן' רשת ב' של קול ישראל. בנושא מתווה הכותל ופרס את משנתה של מפלגת ש"ס בנושא.



הח"כ אמר כי "יש קווים אדומים שמהם אי אפשר לזוז. ולכן ברחבת המרכזית של הכותל המערבי לא יהיה שינוי. אך אנו תומכים בהצעת התנאים הטובים ביותר לרחבה הייעודית להתפלל איש כדרכו".



אייכלר פתח ישירות בשאלה "אתה בעד מתווה הכותל". "אני מאמין שצריך לפעול ולעשות את המקסימום על מנת למנוע מלחמות בין יהודים ליהודים מכל סוג שהוא..', התחיל בן צור לענות. "בין יהודים ליהודים אתה אומר?", קטע אותו אייכלר וביקש להתעכב בנקודה זו: "יו"ר ש"ס אריה דרעי, במליאת הכנסת, לא בדיוק הגדיר את הרפורמים כיהודים".


.


"אני לא שמעתי איך הוא הגדיר אותם", השיב בן צור. "בכל אופן, כל אלה שבהם יהודים על פי ההלכה ויש ביניהם כאלה, עליהם אנחנו מדברים. זה מה שאני קורא להם". ח"כ בן צור ציין כי המקום שבו מבקשים להכשיר רחבת תפילה לרפורמים "זה לא הכותל, זה ליד הר הבית. צריך גם להתחשב במגבלות הכח. אין לנו אפשרות לאכוף. תפסת מרובה לא תפסת".



אייכלר הקשה על חבר הכנסת החרדי ואמר: "אבל חכם שלום, נשיא מועצת החכמים יצא בחריפות לפני שנה וחצי נגד אותו מתווה שאתה מציג, ואמר לא לתת להם גישה לשם - לאותה הרחבה הייעודית. מה השתנה?". חבר הכנסת השיב: "אני רוצה לומר שוב שאנחנו צריכים להתמקד ברחבה הגדולה. במציאות כבר 15 שנה זה עובד כך שהם מתפללים ברחבה שלהם".



באתר החדשת החרדי אקטואליק הביאו את הסיפור בהרחבה עם תגובות. ממרכז ליב"ה נמסר: "צר לנו שחלק מהפוליטיקאים שפעלו לקידום הכותל הרפורמי בעבר ממשיכים גם היום לקדמו. הקפאת המתווה היא זריית חול בעיני הציבור, כפי שהעיד השר צחי הנגבי ומקורבי רה"מ הפועלים כרגע למצוא פשרה נוספת שתחלק את הכותל לרפורמים".



רב ספרדי מירושלים ששמע את ההקלטה הזדעזע ואמר לאתר: "אני חייב למחות על הביזיון הזה". הוא הדגיש כי "אין מקום לנציג שחושב שאפשר לחלק את הכותל ולהביא למתווה הכותל מה שמרנן ורבנן נלחמים בחירוף נפש".



לא בטוח שדעתו של בן צור משקפת את דעת חבריו במפלגה. בדיון שנערך השבוע בוועדת העליה והקליטה של הכנסת על מתווה הכותל, עורר ח"כ מיכאל מלכיאלי מחלוקת כשהשווה את הדיון על הסדרי התפילה של נשים במקום להגבלות כמו איסור כניסה לכלבים. "אני חושב שכשאנחנו נוסעים לחוץ לארץ לכל מיני מקומות אנחנו אוטומטית מיישרים קו עם ההוראות שיש במקום. אנחנו יודעים שיש מקומות שלא נכנסים אליהם כלבים ויש מקומות שדורשים לבוא בלבוש צנוע", אמר חבר הכנסת.



כזכור לאחרונה נאלץ ח"כ יגאל גואטה לפרוש מהכנסת ומסיעת ש"ס לאחר שהתגאה בראיון בגל"צ כי השתתף בחתונה של אחיינו ההומסקסואל.



ח"כ בן צור התייחס לראיון ומסר בתגובה: "כנראה שלא הסברתי את דברי בדיוק המירבי, ראשית אני מתנגד נחרצות לפעולותיהם של הרפורמים וקבוצות קיצוניות המבקשות להמציא יהדות חדשה תוך דריסת שימור ההלכה ופעלתי רבות למיגור התופעה במסגרת תפקידי כאיש ציבור וכחבר ועדות בכנסת. כל רצוני היה להדגיש בראיון כי לצד המאבק עלינו לאכוף ולדאוג לרחבה המרכזית בכותל הנמצאת בסיכון גדול יותר לפעילותם הפרובוקטיבית של הרפורמים. כל ניסיון לחבר כותרות אודות דבריי מראיון אחד שקוים אמש מעיד על חוסר היכרות איתי ועם עשייתי כח"כ למען שימור צביונה של מדינת ישראל".