מהלך מתואם? יו"ר ישראל ביתנו , שר הביטחון אביגדור ליברמן ויושב ראש מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, שללו הערב (שבת) את האפשרות שמפלגותיהם יישבו בממשלה עתידית עם יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי. ליברמן אמר בראיון לרינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות" אמר  כי "אבי גבאי לא רלוונטי. אפשר למחוק אותו משום שישראל ביתנו וכולנו לעולם לא יישבו איתו".

עוד אמר ליברמן, כי הוא לא צופה קיום בחירות בקרוב. "במצב הביטחוני השברירי, אין שום סיבה ללכת לבחירות", הסביר והעריך: "הבחירות יתקיימו במועדן, נובמבר 2019". הוא התייחס גם לסקרים האחרונים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה השונים, לפיהם גוש הימין מאבד מכוחו, בעוד שגוש המרכז שמאל מצליח לראשונה להשיג בלוק חוסם.

בתוך כך, כחלון אמר הערב בראיון לקרן מרציאנו בחדשות סוף השבוע כי "אין מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה". כזכור אבי גבאי היה בין מייסדי מפלגת כולנו וכיהן כשר בממשלה מטעמה עד התפטרותו. "אני לא כועס על אבי גבאי. התאכזבתי מההתנהלות שלו", הסביר, "אני אומר בצורה הכי ברורה - 'כולנו' לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל. אני איש המחנה הלאומי בניגוד למפגלת העבודה". הוא הוסיף: "אני התנגדתי להתנתקות, אני בעד אי בעד ירושלים מאוחדת, לכן אני לא רואה שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה".

כחלון חשף בראיון את התוכנית הכלכלית החדשה שלו. "נוריד מכסים כדי לעזור ליוקר המחיה ונפחית את מס הכנסה למעמד הביניים שקורס תחת הנטל ומשלם הרבה מס", הסביר, "נקל על השכבה שמרוויחה עד 11 אלף שקלים בחודש ולא מגיעים למדרגות המס". הוא ציין כי "המוצרים הבאים שיירדו עליהם המכסים יהיו מוצרים שלא מיוצרים בארץ - אני לא רוצה להוריד מכסים שיורידו לנו מפעלים".

משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באותו הזמן, יושב ראש מפלגת העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, אמר בטקס ליד אנדרטה במקום בו נרצח ראש הממשלה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק רבין כי "כאן במקום הזה, לפני 22 שנה נרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין. הוא נרצח משום שהוא הלך בדרך השלום, והרוצח רצה לעצור את תהליך השלום. 22 שנה אחרי, מפלגת העבודה והמחנה הציוני מחויבים לדרך השלום. מחויבים להגיע לפתרון מדיני".

גבאי הסביר: "לפני יומיים עמדנו כאן, ולורה טלינובסקי, מנהלת מכינת רבין בחיפה, סיפרה לנו איך מערכת החינוך מתייחסת לרצח רבין. בעיקר מדברים על רבין הרמטכ"ל ופחות על רצח רבין". לדבריו, הניסיון לעמעם את העובדה שרבין נרצח על דרך השלום מוביל אותנו להחלטה לקחת אחריות בכל שנה על הטקס ועל העצרת כאן. "אי אפשר להשלים עם העובדה שבכל שנה לא ברור אם תהיה עצרת או לא", אמר, "תהיה עצרת שמפלגת העבודה תארגן, וגם בעצרת הזו נאפשר לקולות אחרים לבוא ולדבר. אנחנו חפצים באחדות של עם ישראל".

יושב ראש העבודה אמר כי "בסופו של דבר, המנצחים כותבים את ההיסטוריה ולכן אנחנו צריכים לנצח. הדבר המרכזי שנעשה כדי לשמר את מורשתו של רבין ולהמשיך בדרכו של רבין, זה לנצח בחירות ולהחזיר את המחנה למקום שהוא זכאי לו, שזה השלטון במדינת ישראל". הוא סיכם: "בזה אנחנו עובדים וזה הדבר המרכזי מבחינתנו".