ועדת השרים לחקיקה דנה היום ב-40 הצעות חוק, כשזאת שתפסה את מרב תשומת הלב היתה הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם, לאסור על המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום. שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי), שוחחה הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמרה כי הוועדה העבירה נוסח יותר מתון מההצעה המקורית. "לא יהיה פרסום של ההמלצות ובתיקים שיש פרקליט מלווה לא יהיה צורך בהן. סיכמנו עם אמסלם וביטן שהנוסח יקודם בהסכמה שלי ושל השר ארדן ואני מקווה שבסוף יעבור חוק טוב ומאוזן".



 
לדברי שקד, בחקירות ראש הממשלה יש פרקליט מלווה, ולכן לא יהיה צורך בהמלצות המשטרה. "אני מסתכלת על כל 30 אלף התיקים שבהם מתעסקת המשטרה. האיזון שהגענו אליו הוא נכון והגיוני".
 
זה לא יאפשר לפרסם איך המשטרה מסכמת את חקירות ראש הממשלה. זו פגיעה מהותית ודרמטית בזכותו של הציבור לדעת.
."היית יודע את זה אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה היה מפרסם את הדעה שלו את ההחלטה שלו".
 
שרת המשפטים התייחסה גם לחוק הצרפתי ואמרה: "אני והשר בנט עצרנו את החוק. אנחנו לא משחקים ועושים מה שנכון. תראו את הסיפור של גיל שפר שהיה ראש הסגל של ראש הממשלה. המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין. שנה וחצי כל המדינה חשבה שהוא צריך לעמוד לדין והפרקליטות החליטה לסגור את התיק. אנשים לא צריכים לסבול את הסבל הגדול הזה".

שקד הוסיפה כי המשטרה ממליצה לסגור 40% אחוז מהתיקים ורובם אכן נסגרים. "מתוך יתר ה-60%, הפרקליטות מגישה כתבי אישום ל-30%. זו תחושה נוראית שאנשים מסתובבים איתה", אמרה.
 
השרה התייחסה גם לכמות הגדולה של הצעות החוק שמוגשות על ידי חברי הכנסת. "40 כל שבוע זה בלתי מתקבל על הדעת, אין לזה אח ורע בעולם. כנסת ישראל היא שיאנית העולם בחקיקה. המכסות שנותנים לכל סיעה הם גבוהות מדי". לדבריה, חברי הכנסת מחוקקים הרבה מאוד כי כל הפוקוס שלהם הוא חקיקה במקום פיקוח על עבודת הממשלה. "גם כשאני הייתי ח"כית התעסקתי בזה הרבה ועודף החקיקה עושה הרבה נזק למדינה".