לאחר שמשפחת גולדין עתרה לבג"ץ בבקשה לדרוש מהממשלה ליישם את החלטותיה ביחס להשבת החטופים מרצועת עזה, אמר הבוקר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך אירוע חתימת הסכם גג במגדל העמק, כי "נחזיר את בנינו הביתה, ואין מתנות חינם, הבנתם אותי?".



"לממשלה יש שתי משימות גדולות - הראשונה היא להגן על הארץ והשנייה לבנות את הארץ", טען רה"מ, שהסביר: "אנחנו עושים את שני הדברים גם יחד - להגן על הארץ, עם כלל פשוט - מי שמנסה לתקוף אותנו אנו תוקפים אותו, והשני - אנחנו לא נותנים מתנות חינם. נחזיר את בנינו הביתה, ואין מתנות חינם".



הרוגי הג'יהאד האסאלמי שמוחזקים בידי ישראל על רקע פיצוץ המנהרה. צילום: טוויטר
הרוגי הג'יהאד האסאלמי שמוחזקים בידי ישראל על רקע פיצוץ המנהרה. צילום: טוויטר



דבריו של נתניהו מגיעים בתגובה להחלטת משפחתו של סגן הדר גולדין להגיש בג"ץ נגד ראש הממשלה והקבינט, זאת, כאמור, כיוון שלטענתם אינם מיישמים את ההחלטות שקיבלו בנוגע להפעלת לחץ על חמאס להחזיר את השבויים שבידיו. "לאחר התלבטויות רבות החלטנו לעתור לבג"ץ נגד הממשלה והקבינט בראשות ראש הממשלה", אמר אבי המשפחה, שמחה גולדין במסיבת עיתונאים שקיימה אתמול המשפחה.



משפחת גולדין במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
משפחת גולדין במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני



"כבר שנה וארבעה חודשים שאנו הופכים כל אבן", הוסיף גולדין. "נתניהו לא עושה הכל כדי להחזיר את הדר ואורון שאול. הקבינט החליט על הגברת הלחץ על חמאס. אנו מבקשים מבג"ץ ליישם את החלטות הקבינט: לא להחזיר גופות מחבלים, החמרת תנאי המאסר של אסירי חמאס והגבלת ביקורי משפחות וצמצום כניסות לישראל מטעמים הומניטריים".



מוקדם יותר היום טען השר לתחבורה וענייני מודיעין ישראל כ"ץ כי "משפחת גולדין לא הייתה צריכה לעתור לבג"ץ משום שאנו נגד החזרת גופות המחבלים". לטענתו, "זה צריך להיות ברור - לא נעביר שום גופת מחבלים בלי שגופות חיילי צה"ל יחזרו למדינה ישראל".