יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת להתפתחות בפרשת הצוללות, במסגרתן נחקרו עו"ד שמרון ומקורב נוסף לנתניהו ואמר:  "כל הכוורת הכי קרובה של נתניהו, נגועה בפרשה הזו. העדתי בפרשה. אני יודע מה שעוד לא פורסם. אין תסריט, אין מצב, שנתניהו לא יוזמן לחקירה בפרשת הצוללות. זה לא חמגשיות. זה לא בקבוקים. זה בטחון המדינה. זה קודש הקודשים". 



"נתניהו צריך להגיד, אני מפנה הכל. הולך ויושב עם החוקרים, מספר להם כל מה שאני יודע. אם מישהו מהאנשים הקרובים אלי לקח כסף על חשבון בטחון המדינה, אני הראשון שאשלח אותו לכלא", אמר לפיד. "במקום זה הוא שולח את ביטן ואמסלם לאיים על החוקרים. לאיים על כולנו.לא יילך להם. אנחנו פה. אנחנו נלחם בשחיתות הזו. אנחנו לא מתכוננים לעזוב את הפרשה הזו כי מדובר בביטחון המדינה, בחיילים שלנו. נתניהו לא יהרוס את כל שלטון החוק במדינה רק כי הוא הסתבך. אנחנו לא ניתן לזה לקרות". 



"זה קודש הקודשים". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
"זה קודש הקודשים". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



לפיד תקף בחריפות את חוק ההמלצות, שוועדת השרים אישרה אותו אתמול, ואמר: "זה לא חוק המלצות, זה חוק להגנה על העבריינים. מה שראיתם אתמול זו התנהגות עבריינית. נחקרים שמנסים לאיים על החוקרים ולחבל בחקירה זו התנהגות עבריינית. נתניהו מוביל את המהלך הזה בגלל החקירות שלו. זו הסיבה היחידה". 


גם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף בחריפות בישיבת סיעתו את חוק ההמלצות: "אנחנו נמצאים בכל הארץ ומדברים עם הציבור על הבעיות שלו. אנחנו לא שלטון האצילים שעסוק בעצמו. ממשלה בראשותנו לא תחוקק חוקים נגד העם, כמו חוק ההמלצות. הוא חוק נגד העם במובן הזה ששמים מקלות למשטרה לטפל בבעיות של הציבור. זה חוקים שאומרים - כדי להגן עלינו האצילים אנחנו נפגע בכם העם". 

"מגנים על האצילים". גבאי בישיבת הסיעה, היום בצהריים
"מגנים על האצילים". גבאי בישיבת הסיעה, היום בצהריים

 
גבאי הוסיף: "שימו לב מה קרה אתמול. באותו יום שבו שני האנשים הכי קרובים לנתניהו נחקרים, מחוקקים חוק שמגביל את המערכת המשפטית. סבתא שלי סבתא שלי לא למדה בMIT, אבל היא הייתה אומרת על זה "בושה".