יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי נגד הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב שלמה עמאר: בשיחה בין דרעי לבין הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, שהוקלטה ותוכנה פורסם הערב (שני) ב"החדשות", נשמע דרעי תוקף בחריפות את הרב עמאר ובכירים במפלגה שרוצים, לטענתו, לסלקו מראשות התנועה. 

על פי הדיווח של עמית סגל, דרעי כעס בגלל תמונות בהן נראים הרב עמאר וחכם שלום כהן משוחחים. "אמרתי לך כבר 50 פעם, אני לא טיפש. אני יודע כמה עמאר יכול להוסיף לנו, אבל אני יודע שבאותו יום סגרתי את ש"ס האמיתית ובונה ש"ס חדשה", אמר שר הפנים. "כיוון שהוא, עמאר, רוצה לשלוט. אין לו משהו אחר, לא מעניין אותו, משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט. הוא צריך את הכוח, מה שאביך בורח ממנו - הוא הפוך בדיוק. הוא חייב כל היום להיות בכותרות, שיתייעצו איתו ולהיות מעורב בכל דבר וזה מה שהוא רוצה. אין משהו אחר".

"הוא מתאים להיות יו"ר ש"ס"
דרעי זלזל בחשיבותו הרוחנית של הרב עמאר ואמר לבן שיחו: "תסתכל על האנשים שמסביבו. תראה לי תלמיד אחד חכם שהוא קשור אליו באמת, בגלל תורתו ובגלל חסידותו. מי זה האנשים שמסביבו? זה לא אדם שיש לו תלמידים, חסידים. תאמין לי, הוא מתאים להיות יו"ר ש"ס. בינינו הוא הכי מתאים מבין כל האנשים שאני מסתכל. מבחינת הכישורים עמאר הכי מתאים. צריך להחליט אם רוצים לתת לו כזה דבר. אבל לשים אותו מנהיג רוחני שלנו, לקרב אותו ולתת לא את העוצמה הזאת?"

דרעי המשיך לתקוף את עמאר ואנשיו: "זה לא יעזור, כיוון שאם תיתן להם את האצבע הכי קטנה, הם ייקחו לך את כל היד. הם הרבה יותר מתוחכמים. אין להם מחסומים, אין להם שום גבולות שבעולם. הוא ישקר אותך מפה ועד להודעה חדשה. הרי זה מה שהוא עשה לי בפעם הקודמת. עד הרגע האחרון הוא רימה אותי שהוא לא קשור ל... ואני נפלתי בפח הזה. עד שנודע לי באותו יום, שנודע לנו בצורה ברורה ביותר מהרב בוארון, אז התעוררנו. הוא אלוף העולם, זה המקצוע שלו, הוא מצליח לסובב את כולם". 

הרב שלמה עמאר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב שלמה עמאר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עמאר לא היה הקורבן היחיד לזעם של דרעי. בהמשך השיחה הוא תקוף את חבר הכנסת יעקב מרגי: "יהודה אבידן אומר לי שבשבועיים שלושה האחרונים ניסים ומרגי התחננו בפניו 'אנחנו נביא לך את יעקב כהן לבית שלך ותשמע ממנו באופן הברור ביותר. בוא תהיה איתנו ביחד בחזית, תעמוד איתנו ביחד. זה חתום, זה סופי, אריה דרעי חתם עסקת טיעון עם הפרקליטות.  עוד חודש הוא עוזב ומרגי יהיה השר במקומו, כיון שהוא איש אמונם של הרב עמאר וחכם שלום כהן'".
"אנשים שומעים את זה ומתפוצצים. הם רואים את התמונות ואומרים 'רגע מה קורה כאן? אולי באמת עושים לדרעי תרגיל מאחורי הגב והוא לא יודע?'" 
השר דרעי אמר בתגובה כי "הדלפת שיחה פרטית בין שר בממשלה לבין רב נועדה אך ורק לפגוע בתנועת ש"ס וברבנים וחבל שנעשתה. השר דרעי מכבד את רבני ישראל, פועל כל השנים על פי הוראותיהם וימשיך לפעול כך בעתיד".