"מדינות ערב צריכות לשכנע את דעת הקהל בישראל ביתרונות השלום, שהסכם השלום בין מצרים לישראל הוא ההוכחה לכך". כך אמר נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, בראיון לעיתון א שארק אל אווסט, היוצא בלונדון, שנערך בשולי כינוס הפרום העולמי לצעירים בשארם א שיח'". לדבריו, "אנחנו מעריכים שארצות הברית היא הכוח העיקרי שמסוגל לדחוף לעבר תהליך שלום. פתרון לסוגיה הפלסטינית מגיע לאזור במצב חדש ואחינו במפרץ מבינים את הנושא". 

הנשיא המצרי התייחס לאפשרות שישראל תפתח במלחמה בעקבות ההתקרבות של חיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות לרמת הגולן, "אני מקווה שזה לא יקרה. האזור גם ככה מעורער. הניסיון אומר שמלחמות לא פותרות בעיות ושהסכנה הגדולה בהן הן ההשלכות שבאות לאחר מכן". 
"אני קורא לכבד את הריבונות, הביטחון והיציבות של סוריה ולכבד את רצון העם הסורי", אמר נשיא מצרים. "מלחמות נוספות לא יפתרו את הבעיה. הפתרון הוא לסיים את הסכסוכים באמצעות משא ומתן ולאפשר למדינות להתמודד עם הבעיות הכלכליות והחברתיות שלהן - והן רבות".


הנשיא נשאל האם החליט להתמודד בבחירות הקרובות שייערכו בשנה הבאה, על רקע קריאות לירוץ לכהונה שנייה. "אני בן העם, ולימדו אותי שכל מאמץ צריך להיעשות לטובת העם המצרי, ביטחונו ויציבותו ולגרום לכך שיחיה חיים נורמליים. זוהי זכותו של העם". 
 
בראיון לרשת CBNC, אמר הנשיא המצרי כי עדיין לא החליט אם להתמודד לכהונה נוספת, אבל הבהיר שבכל מקרה לא יכהן יותר משתי קדנציות, כפי שאומרת החוקה המצרית.