למרות שהוא מנסה לשדר עסקים כרגיל על אף החקירות בעניינו, יושב ראש ש"ס אריה דרעי מנהל קרב הישרדות. פרסום הקלטת שיחתו אתמול עם יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, מעידה על הפאניקה בה הוא שרוי. בהקלטה שנעשתה ללא ידיעת דרעי ופורסמה בתקשורת הוא נשמע זועם על כהן בעקבות פסגה נדירה שקיים נשיא מועצת חכמי התורה עם הרב שלמה עמאר, הנחשב לדמות עצמאית. הרב חיים אמסלם התייחס היום (שלישי) ב-103FM לתוכן ההקלטה: "טענתי כל הזמן שבישלו לי פוטש מביתו של הרב עובדיה יוסף. ניסו להשפיע על מר"ן, ישבה עליו עדה שלמה עד שהוא השביע את רצונם, הוא בן אדם בסך הכל".  



 
לדבריו, "מי שישב על מר"ן מספיק זמן היה מקבל מה שהוא רוצה. כשרצו בעבר להעיף את אריה דרעי הצליחו וכשרצו להעיף את אלי ישי גם הצליחו. כיום הקו האדום נחצה, היה כלל ברזל כי שומרים על כבוד הרבנים לא משנה מה, עתה אריה דרעי נמצא בצרה צרורה. כשדעתו של המנהיג הרוחני נמצאת בידיו של אנשים המטפטפים לו מה להגיד אז אנחנו בעיה".

אריה דרעי ואלי ישי בימים יפים יותר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אריה דרעי ואלי ישי בימים יפים יותר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 
עוד הוסיף אמסלם: "חכם שלום ניסה לשחזר את מודל הרב עובדיה יוסף, בן של דמות רוחנית אחת מתחברת לבן אחר וזה לא עבד. הבן הבין שתם עידן הרב עובדיה יוסף שהיה המגנט של הקולות המזרחיים והספרדים. אריה דרעי ישב בכנס בפתח תקווה ולפתע שמע ששנואי נפשו, הרב שלמה עמאר ומועצת החכמים נפגשו מבלי ידיעתו ורמזו לו לשים את המפתחות וללכת הביתה. ההקלטות שפורסמו אתמול רק מזרזות את זה. חבר הכנסת שחותר תחתיו אינו פועל בוואקום, צריך שניים לטנגו. התברר שיש לו גב מהצמרת". 
 
"תרגיל השקופים השיג שבעה מנדטים, אך כיום מובן לכולנו שלא ייתכן שמפלגה חרדית יכולה לייצג ציבור שאינו חרדי", אמר אמסלם. "אם יוגש נגד אריה דרעי כתב אישום יהיה עליו פוטש והוא לא יהיה יו"ר ש"ס מהר מאד. הסיפור של ש"ס נגמר, היא לא תוכל להיות מפלגה שתייצג את כלל הספרדים".  
 
עריכה: איתמר זיגלמן