על רקע חוות הדעת של היועץ המשפטי ומבקר המשרד לביטחון פנים כי ליאור חורב, יועץ המפכ"ל, הפר חוזה כשצייץ נגד שרים וחברי כנסת ובכך הפר התחייבות עליה חתם בעת שהחל לעבוד עם המפכ"ל, קיימה היום (רביעי) ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) דיון בנושא "השתלחות יועץ התקשורת של המפכ"ל ודוברת המשטרה ביושב ראש הוועדה וחברי הכנסת". בסיום הדיון, ביקש אמסלם מהמשנה ליועמ"ש לתת חוות דעת בנושא העסקתו של חורב בתוך חודש.



"חורב צייץ שנשארו כרטיסים למופע של דודי דו. ושדרושים מועמדים להשתלת אונה. עוד הוסיף, כי הזוכה היומית בפרס הקוקוריקו על שם לוקו זאת נאוה בוקר", סיפר אמסלם על הציוצים של היועץ למפכ"ל. "אני נעלבתי בשמנו. במישור של חברי הכנסת. ראיתי שהוא כותב עלינו. הוא מקבל 800 אלף שקל ממשלם המיסים. אני חושש שמישהו כאן חרג מכללי המשחק", הוסיף, "אם לא נעצור את זה, זה יגלוש למערכות אחרות. זה חמור מאוד שמישהו עושה את זה בכספי מדינה, לכן החלטתי לקיים את הדיון כי אני רואה שהכלבים נובחים והשיירה עוברת".


המצגת בוועדת הפנים עם ציוציו של חורב


חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) השתלח באמסלם בגין כינוס הוועדה על נושא כזה. "מה זה ההצגה הזאת זה עסק פרטי שלך פה", תקף. חברת הכנסת גרמן הוסיפה כי הדיון על אדם פרטי הוא לא ענייני: "אם מדברים על הליכים זה דבר אחד. ברגע שאתה מדבר לגופו של אדם זה דבר אחר. מה, אנו עושים פה משפט שדה?"


חסון האשים את אמסלם כי הוא מנצל את תפקידו על מנת להגן על ראש הממשלה נתניהו."בוא נדבר על המוטיבציות. הם נולדו מראש כשהגעתם למסקנה שאולי ליאור חורב עלול להשפיע על התנהלות המשטרה בפרשות ראש הממשלה", תקף, "אתם כולכם, בצורה שפוגעת בכם ובי כחברי כנסת מתנהגים כמו חבורת מעודדים של ראש הממשלה בלי שום טיפה של כבוד ושמירה על מעמד הבית הזה, של הוועדה הזאת שאתה קיבלת לידיך להוביל אותה. הכותרת שנתת לדיון הייתה הטעות שלך. לכן כל מה שתגיד לא לגיטימי.  אתה לא תעשה פה סיכום דיון בלי הצבעה בלי הסכמה של חברי הועדה".
 
בוקר: "מתכוונת להגיש תלונה"

חברת הכנסת בוקר אמרה כי תגיש תלונה נגד חורב בעקבות ההתבטאויות. "יועץ של משטרת ישראל משתלח כך בסגנית יו"ר הכנסת. אני מתכוונת להגיש נגדו תלונה אישית. מדובר באדם שנטוע עמוק במערכת הפוליטית בישראל. הטינה שלו לנתניהו ואנשיו ידועה. היה יועץ של אולמרט מופז בוז'י וברק. השם שלו גם נקשר עם מפלגת כולנו. זו הסיבה שהח"כים שלהם יוצאים להגנתו. הוא מקורב לכחלון. אם כבר מעסיקים יועץ תקשורת בסכומים כאלה לכל הפחות צריך לוודא שלוקחים אדם לא מעורב פוליטית וזה לא המקרה".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) מהאופוזיציה הביע תמיכה בעמדתו של  אמסלם ואמר כי חורב לא יכול להמשיך בתפקיד. "יועץ אסטרטגי בעל דעות כאלה לא יכול להישאר שם אפילו יום אחד", אמר שטרן, "זכותו של המפכ"ל לקחת יועץ אסטרטגי חיצוני אבל התבטאויות כאלה זכותו להגיד כאזרח, לא כיועץ של המשטרה. יש בזה טעם לפגם. אי אפשר לעשות את ההפרדה. הוא לא יועץ של אוסם אלא של משטרת ישראל. קיים חשש שהייעוץ שלו למפכל יהיה מוטה לכיוון הציוצים שלו".
 
ליאור חורב. צילום: אלי דסה


דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש, התבקשה על ידי ח"כ אמסלם לחוות דעתה על התנהלות ליאור חורב ואמרה כי "צריך לתת הזדמנות למשטרה, למפכ"ל ולאנשיו להידרש לדברים מתוך כבוד לכנסת. הוצגה מסכת עובדתית שדורשת התייחסות". 

בסוף הדיון, ביקש אמסלם לבדוק האם הליך התקשרות המפכ"ל עם חורב היה תקין ודרש מהמשנה ליועמ"ש לתת חוות דעת בנושא בתוך חודש. "המשטרה לא אמורה להיות גוף פוליטי. חורב לא צריך להיות דקה בתפקיד".

אמסלם ציין בתחילת הדיון כי המשטרה התנהלה באופן לא תקין בעניין העסקתו של חורב. "בדקתי את תהליך ההתקשרות של המפכ"ל עם חורב ומשהו כאן לא בסדר. המשטרה יצאה בהצעות מחיר לארבעה משרדים ולא במכרז פומבי. הנושא השני התמוה בעיני - המשטרה יצאה במכרז סגור לשנה. קיבלה הצעת מחיר לשנה. בחרה את המשרד שלכאורה מעסיק את ליאור חורב בתקציב של 800 אלף שקלים ואחרי שנה נתנו לו ארכה לשלוש שנים. הרמתי גבה".

יו"ר הוועדה הוסיף: "רבותי ההליך הפוך. אתה יוצא למכרז ארוך טווח ואם בשוליים אתה צריך ארכה קטנה אתה מבקש עוד שנה. לכן כאן העסק הזה היה הליך לא מובן. אמרתי לחשב המשטרה שאם כפקיד עירייה הייתי עושה את זה הייתי נדרש לתשובות על ידי המשטרה".

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד), התייחס לסערה בראיון בתוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ והסביר כי "המשרד לבטחון פנים לא יכול להחליט האם המשטרה תשכור יועצים ואת מי". הוא ציין כי "המשטרה חוקרת אישי ציבור ופרשות שחיתות, וצריך שהציבור ירגיש שהחוקרים לא מושפעים מגורמים חיצוניים. אני, כמי שמגבה את המשטרה, חוזר ומביע את דעתי שהעסקת יועץ המעורב במקביל בפעולות פוליטיות או שאומר אמירות כאלה, בזמן שהוא מועסק במשטרה, פוגע ומערער את אמון הציבור בה. 
 
ארדן אמר: "ליאור חורב הפר את חוזה ההתקשרות עם המשטרה. אני מגבה את המפכ"ל וסומך עליו. העמדה שלי שההעסקה הזו, בעידן כזה של חקירות רגישות, זו העסקה בעייתית ולא ראויה". הוא סיכם ואמר כי "ציוץ זו הבעת עמדה".