"נתניהו איש ישר. כשתבקשי ממנו רזומה של ההצלחות מול הכישלונות שלו, את תעמדי עם פה פעור. עם זאת, הוא מעריץ ממון כהשקפת עולם. אני מכיר את החולשה הזאת לבעלי ההון", כך חושף עורך הדין יעקב וינרוט, שנחשב לאיש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הדברים אמר עו"ד וינרוט בשיחה עם אילנה דיין לתוכנית "עובדה" שתשודר הערב בערוץ 12.



על הדיווחים אודות חיבתו של ראש הממשלה לסיגרים אמר: "אם תשאלי אותו כמה עולה מסטיק או לחם - טווח הפספוס שלו יהיה נורא ואיום. הוא לא חי את עולם המחירים. קנה סיגרים בהון תופעות של כסף במשך שנים ולכן כעסו עליו בבית - בגלל העישון וגם בגלל המחירים".



כמי שמייצג גם את שרה נתניהו, אמר עורך הדין כי מעשיה של רעיית ראש הממשלה לא חוצים את הרף הפלילי וכי היה ניתן למנוע את העמדתה לדין בפרשת המתנות: "אי אפשר להתעשר מאוכל. מה עושים עם אלפי ארוחות? לא היה צריך אפילו עסקה. היה אפשר להגיע למצב שכשנפתחה החקירה יושבים עם החשבת ושואלים אותה - 'על מה מדובר, קחו צ'ק ועזבו אותנו' וזה היה נגמר".



שרה הייתה מוכנה לתת צ'ק?


"בשום פנים באופן לא".



ניסית לשכנע אותה?
"בוודאי". 



עו"ד יעקב וינרוט. צילום:אורי לנץ, פלאש 90



היום: נתניהו צפוי להיחקר בתיק המתנות




את הדברים חושף עורך הדין על רקע החקירות הצפויות היום של ראש הממשלה נתניהו בפרשת המתנות (תיק 1000) ובפרשת השיחות עם ארנון מוזס (תיק 2000). תהיה זאת חקירתו החמישית של ראש הממשלה במסגרת תיקים אלה. כזכור, עניינו של תיק 1000 חשד לקבלת טובות הנאה שקיבלו לכאורה בני הזוג נתניהו על מנת לסייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, בתמורה למתנות שנתן להם. בין המתנות שנתן מילצ'ן לזוג נתניהו, על פי הדיווחים, סיגרים במאות אלפי שקלים ושמפניה ורודה.



המשטרה מבקשת לברר האם ראש הממשלה נתן למילצ'ן תמורה למתנות, מה שמעלה את האפשרות שמדובר בשוחד. בין היתר נבדק האם פיצול ערוץ 2 סייע לערוץ 10, שמילצ'ן היה מבעליו. רק שלשום דווח ששגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, המקורב מאוד לראש הממשלה, העיד על הפעולות שעשה בשליחותו של נתניהו.