ביקורת חריפה בקואליציה על הצעתו של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) לקצץ במשכורתו של המפכ"ל רוני אלשיך ולעומת זאת להגדיל את משכורתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע כי יוזמה כזו לא תקודם. ב"כולנו" הגדירו אותה "הזויה" ואילו המפכ"ל לשעבר אסף חפץ אף כינה את ח"כ אמסלם "מטומטם".



ח"כ אמסלם הציע בראיון שישודר מחר באולפן שישי להוריד את שכרו של מפכ"ל המשטרה ולעלות את שכרו של ראש הממשלה. שכרו של המפכ"ל הוא כ-75,000 שקלים לחודש בעוד ששכר ראש הממשלה הוא כ-49,000 שקל לחודש. "תקרת השכר הכי גבוהה במדינה צריכה להיות של ראש הממשלה, הוא מנהל את כל העסק. מעבר לזה אם הייתי מפכ"ל המשטרה לא הייתי לוקח 100 אלף שקל מבחינה מצפונית. יש צדק שרה"מ, עובד הציבור הבכיר ביותר במדינה, יקבל שכר בהתאם", אמר אמסלם.


יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס היום (חמישי) בגל"צ לדברי אמסלם ואמר כי הקואליציה לא תקדם יוזמה כזאת: “לא דיברתי על זה עם אמסלם. לדעתי מה שהוא עשה זה לחשוף את העניין שההתייחסות לראש הממשלה היא כמו לסגן ראש עיר. ברור שלדעתי הוא לא יגיש הצעת חוק כזאת, אבל אם יגיש היא לא תקודם. כל מה שהוא רצה זה להראות שההתייחסות לראש הממשלה לא קיימת במדינת ישראל. זה דיון ציבורי לגיטימי, אבל לדעתי הוא לא יגיש שום הצעת חוק בעניין הזה".

"תתפנו לעשייה מועילה"

ביקורת חריפה על ההצעה האחרונה של ח"כ אמסלם באה גם מכיוון השותפה הקואליציונית "כולנו". חברת המפלגה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, כינתה את יוזמת אמסלם להורדת שכר המפכ"ל "הזויה". שאשא ביטון הוסיפה כי "קמפיין הח"כים מהליכוד נגד רשויות אכיפת החוק, במיוחד בסוגיה לא עניינית זו, הוא מביש, מחפיר וחוצה קווים אדומים. כאילו אין דברים חשובים יותר לעשות למען אזרחי ישראל שראויים ליותר. די! תנוחו! ותתפנו לעשייה מועילה". גם יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן התבטא נגד ההצעה ואמר למעריב אונליין: “יוזמה כזאת לא תגיע. די לקשקשת ברשת".

ביקורת נשמעה גם בסיעת "יהדות התורה". ח"כ אורי מקלב אמר למעריב אונליין: “מדובר בהצעה לא רצינית ופופוליסטית משום שאין קשר אמיתי בין שכר המפכ"ל לשכר ראש הממשלה. על כל דבר ניתן וצריך לדון לגופו של עניין. שכר ראש הממשלה נמוך ביחס לשכר המפכ"ל אבל הדיון צריך להיות רחב בהרבה ביחס לראשי ממשלות בעולם וביחס לבעלי תפקידים אחרים בארץ". ח"כ מקלב ציין גם כי ראש הממשלה נהנה משורות הטבות שאין למפכ"ל, כמו מעון ממלכתי ועוד הטבות שגם אותן צריך לקחת בחשבון.

המפכ"ל לשעבר: "אמסלם מטומטם"

בתוך כך ספג ח"כ אמסלם ביקורת נוקבת מפיו של המפכ"ל לשעבר אסף חפץ שהתראיין היום ביומן הצהריים של כאן ב’ ויצא בחריפות נגדו ונגד יוזמתו. כשנשאל מה הדבר הראשון שעובר בראשו כשהוא שומע על יוזמת אמסלם לקצץ בשכר המפכ"ל אמר חפץ: “שהוא מטומטם. איך אתה מעלה דבר כזה? זה כאילו איום, זה כאילו סחיטה. זה כמו שעולם תחתון מאיים עליו שיעשו לו נזקים".



יצויין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתייג מהצעתו של ח"כ אמסלם. בהודעה שפורסמה מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה מאוד מעריך את ח"כ דודי אמסלם אך בעניין המשכורות הוא אינו שותף לדעתו. ראש הממשלה אינו חושב שיש צורך לשנות את שכרו של ראש המשמלה או שכרם של בכירים אחרים במערכת".

אמסלם: "החוק לא מיועד למפכ"ל הנוכחי"

הבוקר התראיין אמסלם אצל אילה חסון ב-103FM ואמר כי "יש פה מסע תקשורתי שקרי במטרה להגחיך אותנו ולהראות אותנו כאילו אנחנו נגד משטרת ישראל. לפני כשנתיים הגשתי הצעת חוק בה ביקשתי לומר שראש הממשלה הוא מנכ"ל המדינה והוא צריך לקבל את השכר הכי גבוה בסקטור הציבורי. יו"ר ההסתדרות פנה אלי ואמר שזה לא עיתוי מתאים. בעולם המושגים שלי לא ייתכן שמנהל ירוויח 100 אלף שקל והעובד הזוטר 6,000 שקל". 
 



"כשהייתי מנהל אגף בעיריית ירושלים לא הסכמתי לקבל שכר של 30 אלף שקלים בחוזה אישי לאחר שסירבו לבקשתי להעביר את העובדים לחוזים אישיים. זה עולם הסטנדרטים שלי. אם הייתי מפכ"ל, גם אם היה מותר לי לא הייתי לוקח שכר כזה. גם אם יעבור החוק הוא לא יפגע בשכר של המפכ"ל הנוכחי, לא פוגעים בשכר של בן אדם במהלך תפקיד. לדבריו, "ידיעות אחרונות הלך והכפיש אותי. אני וביטן, מאז שנבחרנו, ויתרנו על תוספת השכר שלנו".

כשנשאל על עיתוי הצעת החוק, תקף ח"כ אמסלם: "לא אמרתי להעלות את השכר של ראש הממשלה, אלא שראש הממשלה צריך להרוויח יותר מכולם. אני אשקול לסגור את ועדת הפנים בסוגיות משטרה עד שייסתיימו החקירות. היה עדיף שהן כבר יסתיימו. סוגיות השכר לא קשורה לחוק ההמלצות ועובדה שלא קידמתי אותה. אני אפילו לא מצפה ש'ידיעות אחרונות' יתקשרו אלי לתגובה". על הראיון עם דפנה ליאל הוסיף: "היא שאלה שאלה על השכר ועניתי לה. כששואלים אני עונה".