"שרים רבים יצביעו נגד הצעה אמריקאית לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, כך הזהיר היום (שלישי) שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, לקראת נסיעתו לארצות הברית בשבוע הבא.



אקוניס ציין כי הוא מצפה ששלטונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יציג בחודשים הקרובים תוכנית מדינית לעתיד היחסים בין ישראל לפלסטינים, והביע את חששו מהקמת מדינה פלסטינית. "עם כל הכבוד שלי לממשל טראמפ, שאותו אני לא מסתיר, אני לא יכול לחיות עם מסמך שמדבר על שתי מדינות, ולכן אצביע נגד הצעה כזו. יש לי עמדה אידיאולוגית ברורה בנושא ושרים רבים מסכימים איתה". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "מאושר שממשלת טראמפ לא הצהירה שהיא רוצה פתרון של שתי מדינות מאז שאובמה סיים את תפקידו".



אבו מאזן עם קושניר. "לא יכול לחיות עם פתרון שתי המדינות", אומר אקוניס. צילום: רויטרס
אבו מאזן עם קושניר. "לא יכול לחיות עם פתרון שתי המדינות", אומר אקוניס. צילום: רויטרס



יש לציין כי ביקורו של השר מהליכוד בארה"ב לא יהיה למטרות מדיניות. במהלכו, הוא צפוי להגיע לקליפורניה, שם יפגוש נציגים מהפדרציות היהודיות של העצרת הכללית של צפון אמריקה בלוס אנג'לס, ולאחר מכן יבקר בחברות טכנולוגיה גדולות באזור סן פרנסיסקו.



לדעת אקוניס, יהודי ארה"ב מוטרדים מנושאים דיפלומטיים הקשורים לישראל, והוא מתכוון לשמוע את עמדתם בנושא במהלך הביקור. המסר העיקרי שהוא מקווה להעביר בביקור הוא שיהודי ארה"ב וישראל שייכים ל"אומה אחת", זאת על רקע המתח הגובר בין הצדדים בשנה האחרונה בשל מחלוקות על קבלת זרמים לא אורתודוקסים ליהדות, כמו גם נושא תפילת נשות הכותל.



טראמפ. "שמח שממשלו לא הצהיר על רצונו בפתרון שתי המדינות עדיין". צילום: רויטרס
טראמפ. "שמח שממשלו לא הצהיר על רצונו בפתרון שתי המדינות עדיין". צילום: רויטרס



"יש לי הערכה רבה למסורת, אבל אני מאמין שצריך לחיות ולתת לחיות", הוסיף אקוניס, שטען גם כי "ההסכמות בין העם היהודים בארה"ב וישראל גדולים מהמחלוקות".