עורך הדין יעקב וינרוט, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (חמישי) בתוכנית "עובדה" בקשת 12 וסיפר על קשריו עם ראש הממשלה. "יש לו תחושה שרודף אותו משהו שהוא לא יודע לשים עליו את היד, לפעמים הוא קורא לי על תקן של חצי פסיכיאטר", הסביר, "אני יודע להרגיע את שניהם (רה"מ ורעייתו שרה), אבל חמישה ימים אחר כך זה יכול לצוץ עוד פעם החוצה". 

לטענת עורך הדין, הוא משתמש במספר טכניקות כדי להרגיע אותם. "בדרך כלל כשיש מצב שהאדם מנפח את מה שקורה עד לשמיים, אני חייב להשתמש בטקטיקות שונות של הרגעה", ציין, "אצלו זה שכלי אצלה זה גם העולם הנפשי. יש מקרים שבהם אי אפשר להרגיע, סך הכל אני לא פסיכואנליטיקן - צריך כדורים ותרופות וטיפול".
הוא התייחס לפגישתו הראשונה עם ראש הממשלה. "המפגש הראשון עם היה במוצאי שבת. הוא התקשר ואמר לי 'אני רוצה לראות אותך עוד הלילה בירושלים'. נסעתי אליו ובדרך התחלתי לברר אם קרה משהו", הסביר, "ואז שמעתי על פרשת בר-און חברון. באתי אליו ללילה, ישבתי איתו ועם שרה אמרתי לו 'ביבי, בוא תגיד לי את הסיפור מעיקריו, ואחרי זה תספר לי את הפרטים הקטנים'". הוא הסביר: "אם הוא לא אומר לי את כל מה שהוא יודע, הוא יכשיל את עצמו".

"נתניהו בודד מאוד"

וינרוט סיפר: "אני זוכר שאף אחד מהפוליטיקאים לא בא לשמש לו חברה, אף אחד לא בא לעמוד לידו, ואני נשארתי שם איתו ביחד וראיתי את בדידותו הגדולה כשאף אחד לא עמד לצידו. אני הייתי לצידו כשהוא שמע את ההחלטה בנושא". לדבריו, יש אנשים שמרגישים את הבדידות הזו של ביבי ומנסים להתקרב אליו. "אנשים יודעים שביבי אוהב סימני חיבה ויש לו צורך בזה. ביבי אכל בארוחת צהריים במסעדה יוקרתית ומישהו אחר שילם, זה פלילי? אם ידיד קרוב של המשפחה קנה לה משהו מתוך הסט ושרה אומרת לביבי תראה אם אפשר להביא את החלק השני של הסט, אז מה קרה זה בתחום הפלילי?".
הפרקליט טען כי "ביבי מעריץ ממון כהשקפת עולם, הוא מעריץ את הקפיטליסט העשיר כתפיסת עולם והוא אומר את זה בגלוי". הוא ציין כי הוא "מכיר את החולשה שלו לבעלי ההון ולעישון הסיגרים. הוא לא יודע כמה עולה לחם - אם ישאלו אותו טווח הפספוס יהיה גדול". לדבריו, הוא לא חי את העולם של המחירים. "קודם כל ביבי קנה סיגרים בסכומי כסף גבוהים לאורך השנים, ולכן כעסו עליו בבית. היחסים שלנו מספיק קרובים כדי שאני אגיד לו את דעתי ונתתי לו חוות דעת שהוא יכול לקבל מחברים מתנות", הסביר, "ביבי הוא אדם ישר מאוד, אם יבקשו ממנו רזומה של ההצלחות שלו מול הכישלונות שלו, אז האנשים יעמדו עם פה פעור, על כתבי אישום על דברים מטומטמים, על סיגרים. זה דבר שלדאבוני ביבי לקה בו, ביסודו הוא לא באמת ישראלי". 
לטענת הפרקליט, הדבר הכי מדהים זה שאם שרה הייתה אומרת עזוב אותך, מה אתם מדברים אז היו ארוחות. "זה עושר מסוים, היא לא אומרת את זה כי היא כל כך מכונסת בתוך האספקטים שלה ועם איך שהיא רואה את התמונה, שהיא לא מסוגלת לעושת איזה מעבר", הסביר, "היה אפשר להגיע למצב כזה, שמיד כשנפתחה החקירה יושבים עם החשבת ושואלים אותה על מה מדובר פה ונותנים צ'ק. ניסיתי לשכנע אותם, אבל שרה לא הייתה מוכנה". 
אתה חושב שתופרים לו תיק?
"כל העיתונות שופטת אותו, אני לא חושב שתופרים לו תיק, אני חושב שהוא מעורר אמוציות כל כך חריפות, שהוא בטוח שתופרים לו תיק".
 
לדבריו, נתניהו באמת רואה את הדברים בפשטנות והוא מאמין ברשעים ספציפיים. "ההתנפלות על מני נפתלי היא שטות טקטית מהשורה הראשונה", הסביר, "איך לא פתרו את בעיית מני נפתלי? היה צריך לתת לו את הקביעות או לתת לו פיצויים. איך אפשר להעמיד הכל על הכרעה של שופטת בשר ודם?". הפרקליט טען כי "זה בא מכך שאדם פועל על פי יצריות ומתפוצצים אצלו פיוזים".

משפחת נתניהו מסרה בתגובה לראיון ב"עובדה" כי "מצער שאילנה דיין עשתה שימוש ציני בעו״ד וינרוט בזמן שהוא חולה מאוד, הוליכה אותו שולל וערכה את התכנית באופן מגמתי רק כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו ורעיתו. זה דבר שלא יעשה בין אנשים הגונים והוא מנוגד לכל כללי האתיקה העיתונאית והאנושית".
 
מטעמו של עו"ד יעקב וינרוט נמסר בתגובה לתוכנית: "עורך הדין יעקב וינרוט מצר על כך שעשרות שעות של שיחותיו עם אילנה דיין, במשך ימים ארוכים  של צילומים, נחתכו ונערכו באופן מגמתי על מנת לנסות לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו וברעייתו להם הוא רוחש הערכה עצומה וחיבה עמוקה. מיותר לציין כי דברים חיוביים רבים שנאמרו על ידו - לא שודרו. מר וינרוט דוחה בשאט נפש כל ניסיון לצייר באור שלילי את ראש הממשלה או רעייתו".