ראשי אוהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי הרשויות ביו"ש, יחד עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שתיווך במשא ומתן, הודיעו היום (שישי) לקראת הצהריים על סיום המאבק. לאחר משא ומתן ארוך שנמשך אל תוך הלילה בין ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש מועצת בית אריה אבי נעים ליו"ר הקואליציה דוד ביטן הגיעו הצדדים להסכמות ונמצא מקור תקציבי לכבישים ולמרכיבי הביטחון ביו"ש. 
על פי פרטי ההסכם, 200 מליון שקלים יוקצו לכבישים העוקפים לביצוע מיידי ועוד 600 מליון ש"ח לינואר 2018 עבור כבישים עוקפים, תאורה וקליטה סלולרית בכבישי הגדה. כמו כן, חלק מהתקציב ישמש למיגון אוטובוסים. 
 
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר לאחר מכן: "זהו יום היסטורי. לאחר כמעט 3 שבועות של שביתת שבת על המדרכה מול בית ראש הממשלה ו-6 ימים של שביתת רעב, הגענו בשעה טובה להסכם עם ראש הממשלה, הסכמה שמבטיחה את מקורות המימון לכבישים העוקפים מצילי החיים ומרכיבי הביטחון בדרכים - קליטה סלולרית, תאורה בכבישים ומיגון אוטובוסים".


ההסכם שנחתם. צילום: מירי צחי
ההסכם שנחתם. צילום: מירי צחי

 
"בהתאם להשגת ההסכם, אנו מודיעים על הפסקת שביתת הרעב ונענים לקריאת ראש הממשלה לפרק את מאהל המחאה ולחזור לבתינו. זהו סיכום היסטורי - הכבישים החדשים ישדרגו את הביטחון וישנו את פני ההתיישבות ביו"ש. זהו ניצחון משותף של כולם יחד: ההתיישבות ניצחה, ממשלת ישראל ניצחה, המחנה הלאומי ניצח, מדינת ישראל כולה ניצחה", הוסיף. 


"מאבק מציל חיים" 

 
הדס מזרחי, ששכלה את בעלה ברוך, בפיגוע ירי מסרה: "אני מאוד נרגשת. שמחה שניתנה לנו ההזדמנות לעשות מעשה למען עם ישראל ולמנוע מקרים נוראים כפי שקרו לי ולמשפחתי. זהו ניצחון הרוח, זו מתנתי להתיישבות שאני כ"כ אוהבת ובה גדלתי". 
 
רותי חסנו, ששכלה את בעלה אברהם בפיגוע דריסה, אמרה: "אנחנו כאן כבר שבועיים וחצי על המדרכה. כבר שבוע בשביתת רעב. המאבק הזה היה חשוב, משמעותי ויציל חיים".