המאבק על "עונש מוות" למחבלים חוזר. מפלגת "ישראל ביתנו" תדרוש היום (ראשון) בפורום ראשי מפלגות הקואליציה לקדם את הצעת חוק עונש מוות למחבלים הקובעת כי ניתן יהיה לגזור עונש מוות למי שהורשע ברצח בנסיבות של פעילות טרור, ברוב רגיל של בית משפט צבאי ולא פה אחד של כל הרכב השופטים, כנדרש כיום. מדובר בהצעת  חוק שיזם לראשונה ח"כ לשעבר שרון גל ב-2015. ההצעה נדחתה בשעתו ברוב של 94 חברי כנסת, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיעת הבית היהודי שהתנגדו לה אז, אולם ערב פתיחת מושב החורף של הכנסת הגיש אותה מחדש יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב.

הפעם מקווים בסיעת ישראל ביתנו כי ראש הממשלה יתמוך בהצעה בהסתמך על דברים שאמר לאחר הפיגוע הרצחני ובעקבות ממחאה הציבורית של המשפחות השכולות שהודיעו כבר אז שהן דורשות בתוקף עונש מוות למחבלים. 

מנסים שוב. ח"כ אילטוב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מנסים שוב. ח"כ אילטוב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יצוין כי ח״כ אילטוב הגיש בקשה לפטור מחובת הנחה, תהליך שנועד לזרז את קידום הצעת החוק בכנסת. לאחר שקיבל אישור לכך עלתה לאחרונה ההצעה לדיון בועדת השרים לחקיקה אולם בשל מחלוקת בנושא הוחלט להביא את ההצעה להכרעה היום של פורום ראשי מפלגות הקולאיציה. בדיון טענה בשעתו שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) כי החקיקה בנושא מיותרת מכיוון שניתן להגיע לאותה תוצאה באמצעות צו של אלוף פיקוד המרכז.

"אין יותר תנאי כליאה נוחים בכלא" 

לקראת הדיון אמר ח"כ אילטוב כי "כבר שנים רבות שמפלגת  'ישראל ביתנו'  קוראת לעונש מוות למחבלים, ואף מקדמת חקיקה בנושא. בתחילת הדרך הרעיון נתפס כבלתי ישים ע"י סיעות הכנסת, להוציא את 'ישראל ביתנו', ובהצבעה על חוק ״עונש מוות למחבלים״ במליאה בשנת 2015 רק מפלגתי הצביעה בעדו. יש רק דרך אחת לשנות את המשוואה הנוראית הזאת - עונש מוות למחבלים".
“הצעת חוק 'עונש מוות למחבלים' היתה קונצנזוס בציבור הישראלי, אשר תמך בה מהרגע הראשון ועד היום. לצערי שאר סיעות הבית כולל אלו בקואליציה לא חשבו כך וכאמור הצביעו נגד החוק. היום הרעיון מתחיל לחלחל אל חברי הכנסת, אשר מבינים כי זו הדרך לשנות את יחסי הכוחות ולייצר הרתעה אמיתית בשטח”.
לדבריו "החקיקה צריכה להיות פשוטה מאוד וברורה מאוד,מחבל שמגיע במטרה לרצוח אזרחים חפים מפשע, דינו מוות. חד, חלק וברור. אין יותר תנאי כליאה נוחים בכלא. אין יותר תמונות צהלה של רוצחים. אין יותר חאפלות בתאים. אין יותר תארים אקדמאים. אין יותר שידורי מונדיאל. המשפחות השכולות, שיקיריהן נרצחו בידי בני עוולה מתמודדות יום יום ושעה שעה עם הכאב והצער הקשה מנשוא בזמן שהמחבלים נהנים מתנאים נוחים בבתי הסוהר".
שר הביטחון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התבטא בעת שהנושא עמד להעלות לסדר יומה של ועדת השרים לחקיקה כי "עונש מוות למחבלים יהיה כלי הרתעתי משמעותי. אסור לנו לאפשר שמחבלים יידעו שאחרי רצח שביצעו, הם יישבו בבית הסוהר, ייהנו מתנאים כאלו ואחרים ואולי ישתחררו בעתיד. המאבק שלנו בהם חייב להיות נחוש מאוד".