בעקבות התייצבותם אתמול של ארבעה מפכ"לים לשעבר - משה קראדי, דודי כהן, רפי פלד ושלמה אהרונישקי, בלשכתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך כדי להביע את תמיכתם המלאה בו ובקשתם לבחון אפשרות לפתוח בחקירה כנגד יו"ר ועדת הכנסת דודי אמסלם (ליכוד) בגין סחיטה באיומים באשר לניסיונות שלו להעביר חוקים שיש בהם כדי לחבל בעבודת המשטרה, הגיב הבוקר (שני) אמסלם לדברים בראיון לגל"צ ואמר כי "הזזתי להם את הגבינה והם רוצים לעצור אותי".



הארבעה, חברי ארגון הגמלאים, חתמו על גילוי דעת ושוחחו עם המפכ"ל על מה שכונה כמסע רדיפה כביכול נגדו. המפכ"לים לשעבר הבהירו לו פעם נוספת כי ההשתלחות בו הינה השתלחות בשלטון החוק. אמסלם אמר בנוסף ל"החדשות" כי בכוונתו לפנות למח"ש נגד המפכ"ל אלשיך. "זה כבר פוטש אמיתי, זו לא בדיחה, זה לא ברמזים", תקף.


יו"ר ועדת הפנים, שהעלה את הצעת החוק שעברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, לפיה המשטרה לא תוכל להמליץ על הגשת כתב אישום לפרקליטות, סיפר כי לא דיבר עם ראש הממשלה על ההצעה וכי היא לא נוגעת אליו אלא לזכויות של האזרח הפשוט. "יש חצי מיליון איש בישראל להערכתי שעושים להם עוול. בסופו של עניין באתי לכנסת עם משנה סדורה, מה שמעניין אותי זה האנשים הקטנים וזכויות האדם ללא קשר לראש הממשלה. אני כמעט לא מדבר איתו ולא מתקשר אליו לשאול האם הוא מרשה לי לקדם את החוק. אני לא איזה נער מקהלה של אף אחד".

"אתמול שמעתי שהתאגדו כמה מפכ"לים שהציעו לפתוח בחקירה נגדי על עסקה באיומים ובנוסף להאיץ את החקירות בתיק 1000 ו-2000, תקף אמסלם, "מה הם עושים בכלל אצל המפכ"ל בלשכה? מה שהעלה את חמתם זה שאמרתי שמפכ"ל לא צריך להרוויח 100 אלף שקל והצעתי זאת לפני שאלשיך נכנס לתפקיד. הבאתי זאת ברמה העקרונית ורוצים להכניס אותי לבית סוהר ולהפיל את הממשלה".


בתוך כך, ועדת הכנסת החליטה כי הצעת חוק ההמלצות תידון בוועדת הפנים, בראשה עומד אמסלם, ולא בוועדת החוקה שבראשה עומד ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי). בעד העברת החוק לוועדת הפנים תמכו תשעה חכים לעומת שבעה שהתנגדו. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם הצביעה נגד עמדת הקואליציה ודרשה להעביר את הצעת החוק לטיפול ועדת החוקה. 

"חוק ההמלצות משרת מטרה חשובה ולכן חיוני לבצע בו את השינויים כפי שסוכם עליהם. קידום החוק בוועדת הפנים פוגע במטרתו של החוק ובאמון הציבור. ליבת העשייה של החוק נוגעת לוועדת חוקה, ולא לוועדת הפנים והגנת הסביבה ולכן את הדיונים בהצעת החוק צריך לקדם רק בוועדת חוקה יחד עם שרת המשפטים שקד והשר לביטחון פנים ארדן", אמרה מועלם.

המפכ"ל לשעבר חפץ: "ההצעה נגד אמסלם - לא הגיונית"

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ התייחס ב-103FM להצעה לפתוח חקירה פלילית כנגד אמסלם: "ההצעה לא נראית לי הגיונית ואני לא מציע למפכ"לים לעודד חקיקה כנגד דודי אמסלם. אני חושב שהמפכ"ל פועל היום נכון, הדרך בה הוא פועל ומנהיג את המשטרה, גם בהתנהלותו מול התקשורת היא נכונה".



כשנשאל מדוע חקירות נתניהו נמשכות זמן רב השיב כי "החקירה נמשכת יותר מדי זמן ואני בעד הרעיון לדחוף לזירוז החקירה. החקירה הזו היא חקירה של תיקים רבים ומורכבים של ראש ממשלת ישראל, אני לא מכיר את התיקים אישית ואינני יודע את סיבת העיכוב אך הגיוני שהם לוקחים זמן רב ויש לנסות ולזרז את ההליך כמה שיותר".

לסיום התייחס לביקורת על שכר מפכ"ל המשטרה וטען: "שכר המפכ"ל אינו מוגזם, גם שלי היה כזה, מדובר על 40 אלף שקלים נטו. ככה מקבלים גם כל ראשי המערכות, ביניהם השב"כ והמשטרה וזה הגיוני לחלוטין". 
 
עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן