אחרי שטען כי חוק הלאום יהפוך את ישראל למדינת הלכה, דווקא החרדים התייצבו לצדו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בהתנגדות לחוק שהליכוד והבית היהודי מנסים לקדם. חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), המשמש כמתאם המפלגות החרדיות בוועדה המיוחדת לחקיקת חוק היסוד הצטרף היום (שני) לדעתו של ליברמן והגדיר את החוק כ"מיותר וגורם לסכסוכים ומחלוקות".



"אני מוכן להצטרף להתנגדות ליברמן ולהצביע נגד. זה חוק מיותר הוא רק מרבה מחלוקות וסכסוכים", אמר ח"כ מקלב למעריב בעקבות מכתבו של נציג ישראל ביתנו לוועדה, ח"כ עודד פורר, אל יו"ר הוועדה אמיר אוחנה (הליכוד), בו הביע פורר את התנגדות המפלגה לחוק במתכונתו הנוכחית. כזכור, פורר ביקש להכניס שינויים בטיוטה הנדונה, כך שתכלול ציטוטים מדויקים מתוך מגילת העצמאות ולא יסתפקו רק באמירה כללית לפיה הצעת החוק היא ברוח מגילת העצמאות, שכן לדבריו ההצעה הנוכחית "פוגעת בחוק השבות, הופכת את ישראל למדינת הלכה ופוגעת באחינו הדרוזים".



ח"כ פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בין השאר דרש ח"כ פורר כי בסעיף הראשון, הקובע כי "מדינת ישראל היא הבית הלאום של העם היהודי", להוסיף ניסוח הלקוח ממגילת העצמאות, על מנת להעניק תוקף להכרזת העצמאות ולדמותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, שיש בה שוויון זכויות לכל אזרחיה. בהתאם לזאת הוא דורש להעתיק ממגילת העצמאות את הפסקה שבה נאמר כי מדינת ישראל "תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל ותקיים שוויון זכויות לכל אזרחיה".



הצטרפות החרדים להתנגדותה של ישראל ביתנו, עלולה לעכב את הליך אישור החוק אותו מבקשים בליכוד לאשר בקריאה ראשונה בעוד כחודש ולסיים אותו בשלוש קריאות עד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל.  בשבוע שעבר הודיע יו"ר הועדה ח"כ אמיר אוחנה כי כדי להתגבר על המחלוקת בשאלה האם מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ורק אחר כך דמוקרטית, שני המונחים יופיעו באותה השורה.
סעיף אחר השנוי במחלוקת הוא הדרישה של סיעות האופוזיציה להכניס לתוך הצעת החוק את ההגדרה "שוויון" אולם החרדים מתנגדים לכך מהחשש שהדבר עשוי בעתיד לשחק לידיהם של הזרמים הלא אורתודוקסיים במאבקם להכרה במעמדם.