שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום (שני) כי יאמץ את המלצת השר לנושאים אסטרטגיים ולביטחון פנים גלעד ארדן, ויסרב כניסתם של חלק ממשלחת חברי פרלמנט אירופי וראשי ערים מצרפת, המתוכננת לבקר בישראל וברשות הפלסטינית.



המשלחת כוללת 20 משתתפים ובהם חברי פרלמנט צרפתים, חברי פרלמנט אירופאי וראשי ערים בצרפת, ואמורה להגיע לביקור בישראל וברשות הפלסטינית בין התאריכים 19-23 בנובמבר. המשלחת הודיעה כי מטרת הביקור הרשמית היא לבקר את מרואן ברגותי בכלא הדרים, במסגרת תמיכתם בו ובאסירים פלסטינים נוספים.



ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר שבחן את המלצת השר ארדן ואת חומר הרקע בעניינם, הודיע כאמור השר דרעי כי כניסתם לישראל של חברי המשלחת תסורב עם נחיתתם. אי לכך, הוצע כי יעודכנו חברי המשלחת מבעוד מועד בנושא ולא יטוסו כלל.



דרעי אמר בעקבות ההחלטה כי "אין זאת הפעם הראשונה שאני מונע כניסתם של פעילי חרמות נגד ישראל, אולם הפעם מדובר במשלחת בכירים אירופים המגיעים לפעול נגד ישראל, והנושא מקבל נופך אחר. לאחר שבחנתי את הרקע ונסיבות, החלטתי שאין למשלחת זאת מקום בישראל".



השר ארדן הוסיף: "במסגרת המדיניות התקיפה שאני מוביל, להיאבק במובילי החרם נגד ישראל, לא נאפשר את כניסתם של אלה הקוראים לפגוע במדינת ישראל באופן אקטיבי ובמיוחד לאור בקשתם לפגוש ולחזק את רב המרצחים ברגותי, ובכך לתמוך בטרור. מדובר בפוליטיקאים בכירים אשר תומכים באופן עקבי בחרם על ישראל ואף מקדמים אותו".