במחנה השמאל התקשו לקבל את הדברים שאמר יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הערב (שני), בפני סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, לפיהם "השמאל שכח מה זה להיות יהודים". במסגרת זו יו"ר מרצ זהבה גלאון טענה כי אבי גבאי "הוא זה ששכח מה זה להיות יהודי". ח"כ סטבלובה (המחנה הציוני) הוסיפה: "אף אחד לא שכח פה כלום". יו"ר סיעת מרצ אילן גלאון תהה אף הוא: "מילא להיות ליכוד ב', אבל עכשיו להפוך לנתניהו ב'?".



"אבי גבאי, הערב: 'השמאל שכח מה זה להיות יהודים', כאילו אמר 'נהיה רק ליברלים'", כתבה גלאון בפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק הרשמי שלה, בו ציינה גם:  "לא, אבי. אתה זה ששכח. אין סתירה בין יהדות לערכים ליברלים ולא כל היהודים מוכנים להשתחוות לגרסה החרדית או הציונית-דתית של היהדות. השמאל שהקים את המפלגה שלך ידע את זה פעם".



 


חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) טענה כי "לא רק שלא שכחנו מה זה להיות יהודים, להפך. בהבדל מהיהדות האורתודוקסית, אנחנו מכילים את כלל הזרמים ומרחיבים את האוהל היהודי בכך שאנחנו נותנים ונותנות מקום לכל מי שבוחר להיות חלק מהקהילה היהודית על פי דרכו ואמונתו".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הוסיפה: "יהודים יכולים להיות דתיים או חילונים, ימנים או שמאלנים, ליברלים או שמרנים, אבל הם תמיד, תמיד יישארו יהודים. יהודי זה מושג מורכב, ואי אפשר לפשט אותו, ולא לגמד אותו למשהו קטן וצר ומדיר וחשוך. יהודי זה דת. זה לאום. זה תרבות. זה הוואי. אי אפשר לשכוח להיות יהודי, פשוט כך".

מיכל רוזין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מיכל רוזין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לדבריה, משום מה עמים אחרים, וצוררים ארורים, לעולם לא ניסו לשלול מאף אחד מאיתנו את היותו יהודי - להפך, הם תמיד הוסיפו למעגל הזה גם את אלו שבמדינת ישראל לעולם לא היו נחשבים ליהודים. אז, אף אחד לא שכח פה כלום. הערכים הליברליים לא באים בסתירה לערכים היהודיים, בדיוק ההפך הוא הנכון. על כן, אל לנו לעשות את ההפרדות האלו, הכואבות כל כך, והמפלגות כל כך בין בני העם שלנו. אמר פעם יהודי חכם: 'ואהבת לרעך כמוך'. אז בואו, לשם שינוי, נעשה את זה".

בתוך כך, חבר מפלגה נוסף של יו"ר המחנה הציוני לא קיבל את הצהרתו של גבאי. ח"כ מיקי רוזנטל כתב בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "אני שמאלני, אני יהודי, ואין לי בעיית זיכרון".