לאחר פרסום הראיון שהעניק ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק  ל'החדשות' בו טען כי 'היום הוא יותר בשל להוביל את ישראל מכל מועמד אחר, כולל נתניהו עצמו'. מירב פרסי-צדוק, שעבדה בעבר עם ברק התייחסה היום (חמישי) לדברים בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וטענה כי "ברק, הצייצן המודאג, מזהה את משבר המנהיגות שיש בימין ובשמאל, את היחלשותו של נתניהו והסיכוי כי אינו יהיה מועמד בבחירות הבאות יחד עם החולשה של המרכז שמאל והיעדר ניסיון מדיני וביטחוני אליו הוא רוצה להיכנס".



לשיחה הצטרף יעקב ברדוגו מגל"צ שהוסיף לדבריה: "הוא עלה למגרש אחרי שהתחמם שנה על הקווים, כי הוא מזהה שהבחירות קרובות מאשר שחשב והן לא יהיו ב-2019, הוא עלה למגרש והוא רוצה לשחק. על העיתוי אמר ברדוגו כי "כחלון כבר מנהל תקופה שיחות עם גבי אשכנזי לבניית ציר עם יאיר לפיד, גם בוגי יעלון עוד לא החליט אם ילך עם אבי גבאי או לפיד. להערכתי ילך עם גבאי אך הכל פתוח. הוא חושש שהוא יאחר את הרכבת ולכן הוא נכנס פנימה". 



חסון התייחסה לדבריו של אהוד ברק וטענה: "אני חושבת שהוא חיכה לטעות הראשונה של אבי גבאי בכדי לחזור לזירה הפוליטית. לאחר ההתבטאות של אבי גבאי על השמאל בטענה 'ששכח להיות יהודי' הוא הבין שזה הזמן שלו לחזור למגרש". בניגוד אליה טענה מירב פרסי צדוק: "אני חושב שהעיתוי הוא טעות והוא עתיד לחזור בו מדבריו. אנחנו מכירים את משל 'הגלים והים' של אהוד ברק שטוען שתזמון זה הכל. הוא טען בעצמו שהפלטפורמה שתקום צריכה להיות סמוכה לבחירות ולעת אתה איש אינו יודע שאכן יתקיימו בחירות בקרוב אך ברק עסוק בהפרחת בלונים במטרה לבחון את השטח. אני לא בטוחה שהעיתוי משרת למטרה אליה הוא מכוון אליה".





כשנשאלה האם הוא לא מתבלבל בין המציאות למתרחש ברשת החברתית השיבה מירב פרסי צדוק: "מישהו תלה עבורו שלטי חוצות בבקשה שיחזור לרוץ, מישהו עשה לו סקרים, מישהו אמר לו ואת כל הדברים הללו הוא בדק. ייתכן שהסקרים שביצע אכן מראים שיש לו מקום בזירה הפוליטית אך לא בראשות מפלגת העבודה שיכולה לכבוש שלטון. ייתכן שזה צעד טקטי כמו מפלגת 'עצמאות' שהקים בעבר במטרה לשוב ולהיות שר ביטחון, בין אם זה על ידי מנהיג השמאל-מרכז (גבאי ולפיד) או מישהו אחר".



ברדוגו הוסיף: "אני חושב שברק מודע לכך שהוא לא בחיר לפוליטיקה ואני חושב שמדובר בעיתוי הנכון ביותר עבורו כאשר מתחילים לאייש את המשבצות. אם בני גנץ ילך לאבי גבאי ואשכנזי ילך ללפיד אז זה הזמן הנכון. הוא יוכל להיות מועמד לשר ביטחון. אהוד ברק קפץ למגרש לא כדי להוביל פלטפורמה חדשה אלא כדי להיות באחד ההרכבים כחלק מהמשחק ולשוב ולהיות שר ביטחון".



"אין עוררין על כך שברק הוא מהמוכשרים והטובים של בנינו, מדינת ישראל חייבת לו", טענה צדוק, "מנגד, הוא רואה כמה הדרך חזרה לפוליטיקה עבורו היא קשה, שלא כמו רבין, פרס ונתניהו, הציבור לא סולח לו וקשה לראות אותו שב לעמדת הנהגה. גם אם יהיה חזק אלקטוראלית, עדיין לאבי גבאי תידרש משענת מדינית ביטחונית שברק יכול לספק. ראינו מה קרה במקרה של ליברמן שלמרות כמות מנדטים קטנה הגיע לתפקיד בכיר".


"היה על ברק להתמודד אז על ראשות העבודה", הוסיף ברדוגו: "הוא יודע שהוא פספס, כל מי שהיה מתמודד אז לראשות מפלגת העבודה היה מנצח. אבי גבאי יוכל לאפשר לאהוד ברק להיות שר ביטחון, ברק כנראה רוצה שריון אצלו. אם יתנו לברק להיות שר הביטחון הוא ייקח את ההצעה בשתי ידיים".

עריכה: איתמר זיגלמן