ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לביקורת שהוטחה בנשיא המדינה ראובן ריבלין על החלטתו שלא להעניק חנינה לאלאור אזריה. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, מי כמוני יודע זאת. ולא כל ביקורת היא הסתה. הבקשה היחידה היא שהביקורת תהיה בצורה מכבדת, בלי כאפיות, בלי פסלים, בלי חבלי תלייה, בלי מדים נאציים שכולנו הולבשנו ומולבשים בהם. זה פסול כאשר זה מפונה כלפי הנשיא וכלפי כל נבחר ציבור אחר".

"ביקורת עניינית היא לא רק מותרת היא הכרחית", הוסיף נתניהו, "היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. אי אפשר להגיד מימין זאת הסתה ומשמאל זה חופש הביטוי. גישה שווה, מכבדת, עניינית, לא מסיתה אבל נוקבת וזה צריך לעבוד לכל הכיוונים".
 
התמונה של ריבלין עם כאפיה

 

לגבי עצם החנינה לאזריה אמר ראש הממשלה כי "קראתי לחנינה מלאה מהיום הראשון. דעתי לא השתנתה", וזכה למחיאות כפיים מחברי הסיעה. נתניהו המשיך ואמר כי "אתמול שוחחתי עם הנשיא מקרון והוא עדכן אותי ביחס לשיחותיו עם נשיא לבנון הפורש ודיבר על רעיונותיו לייצוב המצב בלבנון. דיברתי איתו על האיום מאיראן וגרורותיה. קבענו להוסיף לדבר בימים הקרובים ואף להיפגש בפריז בחודש הבא. כדאי לאמץ גישות משותפות גם ביחס לאיום הזה וגם ביחס להסכם הגרעיני. משם אסע לפגוש את שרי החוץ של האיחוד האירופי".

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט אתמול שלא לחון את החייל היורה מחברון אלאור אזריה, וספג מתקפה מהקואליציה. גם ברשת תקפו בצורה בוטה את החלטת הנשיא ובין היתר פרסמו בעמוד הפייסבוק שלו את תמונתו של ריבלין כשהוא חובש כאפייה. בעקבות המעשים, המשטרה הודיעה כי היא פותחת בבדיקה. 

בין התגובות האלימות שפורסמו ברשת נכתב: "אתה לא הנשיא שלי", "תתבייש לך אדון ריבלין. הפכת להיות הסמרטוט של השמאל והערבים. את החבר המושחת שלך אולמרט חננת אבל חייל שהרג מחבל הפקרת. סמרטוט". עוד נכתב: "אני מתבייש בהחלטתך".

"הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנו של צה"ל" 

ריבלין דחה אתמול את בקשת החנינה של אזריה וכתב כי "הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל". בהחלטתו ציין הנשיא את החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט להפחית ארבעה חודשים מעונשו של אזריה, וזאת "משיקולי חסד ורחמים, תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".
 
״נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה", נפתחה הודעתו של הנשיא, שהמשיך וכתב כי "מעיון בחומר שהונח לפניו למד הנשיא כי בגזר הדין הביאו בחשבון בתי הדין הצבאיים את הנסיבות המועלות על ידך, המופיעות בחלקן בבקשת חנינה זו, כשיקולים לקולא, וציינו כי בהתחשב בהן הקלו עמך בדין".

"כמו כן, בספטמבר 2017 מצא לנכון הרמטכ"ל להוסיף ולהקל בעונשך ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליך וזאת משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית. מתוך כך סבור הנשיא כי במכלול השיקולים ולאור האמור לעיל, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה. בהחלטת הנשיא הובאה בחשבון העובדה כי אתה צפוי לעמוד בפני הועדה לעיון בעונש שתשקול את שחרורך בעוד כשלושה חודשים".