ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה הורה לשרי ממשלתו לנתק מגע עם הקונסוליה האמריקנית בירושלים, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות "כאן". ההוראה באה על רקע איומי הממשל האמריקאי לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון. מקורות פלסטינים מסרו כי אין נתק בין רמאללה לוושינגטון והמגעים בין הצדדים נמשכים, לרבות עם הצוות של הנשיא טראמפ, והשליחים גרינבלט וקושנר. בכירם פלסטינים בוושינגטון פועלים מול ממשל טראמפ בניסיון לשכנע אותו שלא לממש את האיום לסגור את משרדי אש"ף.



המשרדים בוושינגטון היו פתוחים היום לאחר שהנציגים הדיפלומטים הפלסטינים התבקשו להמשיך לעבוד כרגיל עד לקבלת הנחיות אחרות. גורם במחלקת המדינה האמריקאית מסר בתגובה כי הממשל ממשיך לעמוד בקשר עם בכירים פלסטינים באשר לסטטוס של משרדי אש"ף בוושינגטון וגם בכל הקשור למאמצים לקדם שלום. מקור המקורב לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר ל"כאן" כי מי שנתן את העצה לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון "רצה להרוס את תהליך השלום".


אבו מאזן וג'ארד קושנר ברמאללה. צילום: רויטרס
אבו מאזן וג'ארד קושנר ברמאללה. צילום: רויטרס

 

כזכור, ביום שבת האחרון פורסם בתקשורת האמריקאית, כי ממשל טראמפ איים על ארגון הפתח כי יסגור את משרדיו הרשמיים בוושינגטון בתוך כ-90 ימים, אם הרשות הפלסטינית לא תכנס להליך משא ומתן מול ישראל. בדוח שפורסם, נכתב כי במידה והמשרדים ייסגרו, הדבר לא ישפיע על עבודת הממשל מול גורמים פלסטינים.

על פי הדיווח, מזכיר המדינה רקס טילרסון "יידע" את הגורמים הפלסטינים כי הם הפרו את החוק האמריקאי הקשור להפניית גורמים ישראלים לחקירת בית הדין הבינלאומי בהאג. הדברים נאמרו לאחר דבריו של ראש הרשות, אבו מאזן, בפני העצרת הכללי של האו"ם בספטמבר האחרון, בהם טען כי "על בית הדין הבינלאומי לפתוח בחקירה, ולהעמיד לדין בכירים ישראלים על מעורבותם בפעולות הקשורות להתנחלויות, ובתקיפה של בני עמנו".