הקואליציה התגייסה היום (רביעי) כדי להפיל הצעת חוק של סיעת יש עתיד להחמיר את העונש על תוקפי חיילים ולהעמידו על שבע שנות מאסר ועשר שנות מאסר במקרה של נסיבות מחמירות, בעקבות מקרים בהם חרדים קיצונים תוקפים חיילים חרדים במדים. את הצעת החוק הגיש ח"כ יואל רזבוזוב והציג אותה בפני המליאה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שאמר כי "איש לא העלה בדעתו שבמדינת היהודים יתקפו חיילים יהודים רק בגלל שהם חיילים בצה"ל”. 

"אלפי חיילים מתגייסים להגנת המולדת.  אנו צריכים להתגייס להגנתם. לא יתכן שחיילים חרדים יחזרו לשכונות שלהם ויותקפו רק בגלל שהם במדים ורק משום שהם חיילי צה"ל. היות ושמחתי לשמוע את דרעי, מקלב, גפני ומוזס מגנים את האלימות אני מבקש מהכנסת להצביע בעד הצעת החוק”, אמר לפיד. 

יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי הממשלה מתנגדת להצעה משום שאין מקום לקבוע עונש מיוחד לתוקפי חיילים ולקבוע מדרג מיוחד ל"סקטור" בניגוד למשל לתקיפת עובדים סוציאליים, מורים, קשישים ואחרים. היא אמרה כי העונש כיום על עבירת תקיפה בסיסית של עובדי ציבור, לרבות חיילי צה"ל, הוא שלוש שנות מאסר וחמש שנות מאסר במקרה של נסיבות מחמירות אלא שלדבריה בתי המשפט לא מנצלים את העונשים "ועד היום איש לא נכנס לכלא לשלוש שנים על שתקף חיילי צה"ל לכן אין שום תועלת להעלות את רף הענישה משלוש לשבע שנות מאסר".

"אתה אתה בובה שמופעלת על חוט" 

עוד אמרה כי "לא נכון להפלות בין חייל לעובד סוציאלי, מורה ופקידי סעד ולכהן המניע של ההצעה נכון וטוב שהיא עולה לסדר היום אבל במהות הצעת החוק היא לא נכונה". לפיד עלה בעקבותיה לדוכן הנאומים בניסיון לשכנע את חברי הכנסת לתמוך ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על שהוזעק לאולם המליאה ביחד עם שרים וח"כים אחרים של הקואליציה כדי להפיל את הצעת החוק.
"אני שמח לראות שראש הממשלה והשרים כולם התפנו מהמשימה הלאומית העליונה להעביר את חוק ההמלצות, הדבר היחיד שמעניין אותם. נתניהו סוף סוף בא להצביע למנוע חוק שבא להגן על חיילי צהל. היה טוב אם כולכם הייתם מגיעים גם למען משהו שחשוב לאזרחי ישראל. סוף סוף מצאתם משהו שכל הממשלה מתגייסת אליו”. 
ח"כ לפיד גם התעמת בחריפות עם יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם, יוזם חוק ההמלצות, וקרא לעברו: "אמסלם תאמין לי כל אזרחי ישראל מאשרים לך. אל תהיה פה כל יום. כל דקה שאתה פה אתה גורם נזק לדמוקרטיה. אתה רק שליח. אתה אתה בובה שמופעלת על חוט והורסת את שלטון החוק של מדינת ישראל. מה זה חוק ההמלצות? אתה מנסה להרוס את שלטון החוק בגלל שראש הממשלה פוחד מהמלצות המשטרה”.
את שרת המשפטים שקד תקף לפיד על שכינתה את חיילי צה"ל "סקטור" ואמר: “את קראת לחיילי צה"ל סקטור? חיילי צה"ל הם סקטור? הם מגינים על אזרחי ישראל. מדינת ישראל צריכה להגן עליהם. על תדברו בשם קשישים וחסרי ישע.  גם הם רוצים חוק שיגן על חילי צה"ל. אבל את הממשלה מעניין רק פוליטיקה ולהגן  על רה"מ בפני החקירות”.
בתום חילופי הדברים התקיימה הצבעה והצעת החוק נדחתה ברוב של 53 מתנגדים לעומת 27 תומכים.