היועץ המשפטי לממשלה קבע כי חוק ההסדרה איננו חוקתי ויש לגנוז אותו. יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס להודעת היועץ המשפטי בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וטען: "היועץ המשפטי לממשלה אכן פסל את החוק, אבל הוא גם אמר שצריך לראות בישראלים ביהודה ושומרון כתושבי המקום, ברגע שהם תושבי המקום זה יוצר הסדר משפטי שתקף גם בחדרה וגם בראשון לציון. מרבית הבעיות שיש לנו ביהודה ושומרון נובעות בדיוק מהבעיה הזו. מהותית היועץ המשפטי ושופט בית המשפט העליון בדימוס סלים ג'ובראן מסבירים שהחוק הוא הגיוני. ממשלות באות והולכות וחוות הדעת של השופטים גם באות והולכות, ישנה חשיבות לחקיקה עצמה בנושא".



"זאת עמדתו של היועץ המשפטי בלבד ולא עמדת הממשלה", הבהיר בנט, "הממשלה במקרה הזה לקחה ייעוץ פרטי כי היועץ המשפטי סירב לקחת את עמדתו ובית המשפט יצטרך להכריע בנושא. הסיפור בנתיב האבות אינו קשור לנושא, אני משקיע לא מעט מאמצים למצוא פתרון למקום ויש סיכוי שנצליח".

שר החינוך התייחס לשביתת המורים בתיכונים ואמר כי "אנחנו במשא ומתן מול עובדי ההוראה, המשבר לא נגמר ואני רואה אותו כהזדמנות לאפשר משכורת התחלתית של 8,000 שקלים למורים שלנו. הפערים בין מורה ותיק למורה מתחיל הם עצומים, שמנו דגש על שכר המורים המתחילים וכך נוכל לגייס את האנשים המתאימים ביותר להיות המורים של הילדים שלנו".

"אני לא שמח על שביתות ורוצה שכולם ילמדו ואני מקווה שלא יהיה המשך לשביתה", הוסיף השר. "במסגרת המהפכות שאנחנו מבצעים אנחנו חייבים להתמקד במורים שהם הדבר הכי חשוב, זו הזדמנות חסרת תקדים להפוך את מעמד ההוראה בישראל לגבוה ביותר ממה שהוא היום".

בנט התייחס להדחתו של ח"כ בני בגין מוועדת הפנים בעקבות הביקורת שמתח על חוק ההמלצות: "אני זוכר שאריק שרון פיטר שרים שעמדתם לא תאמה את עמדתו כדי להעביר נושאים חשובים כמו 'ההתנתקות', אני לא זוכר שלמישהו כאבה הבטן מכך. זוהי הפוליטיקה ובה הממשלה מפעילה כלים כדי לממש את מדיניותה".

לגבי חוק ההמלצות עצמו, אמר בנט כי "מי שמעלה על דעתו שמשטרה תגבש דעה והציבור לא ידע אותה - טועה. באופן כללי יש צורך בתקשורת בין המשטרה לפרקליטות כשחוקרים מאות אלפי תיקים".

לסיום התייחס השר בנט לפרשת 'שוברים שתיקה' וסיפר: "הצבא שאני מכיר הוא מוסרי, ישנן גם חריגות והן מטופלות בצורה ברורה. כמפקד פלוגה חינכתי את חיילי על דגל שחור ומהו שימוש נכון בכוח, דין יששכרוף מטרטר את כל המדינה".

עריכה: איתמר זיגלמן