חבר הכנסת בני בגין, שהודח ע"י יו"ר הקואליציהדוד ביטן מוועדת הפנים לאחר שהתנגד לגרסתו הנוכחית של "חוק ההמלצות", הודיע ליו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כי הוא דוחה את הצעתו לקבל את מקום "יש עתיד" בוועדה. בשיחה עם מעריב אונליין הסביר היום (חמישי) ח"כ בגין כי הוא דוחה את הצעתו. "אמרתי ללפיד - תודה על הצעתך הנדיבה אך לא אוכל לקבלה".



בתשובה לשאלה מה תגובתו להדחתו משורות הוועדה, אמר ח"כ בגין: "אמרתי אתמול במליאת הכנסת, זה מוקלט ואפילו קבלתי את הודעתי לביקורת מהקצרניות כי חילופי הגברי אינם על דעתי". למעריב נודע כי ח"כ לפיד וח"כ בגין החליפו ביניהם הבוקר מסרונים לגבי הצעתו של לפיד, אך כאמור ח"כ בגין הודה על ההצעה ודחה אותה בנימוס. 



המחנה הציוני: "הצעה יפה אך חסרת משמעות"



במחנה הציוני אומרים שאין להצעת לפיד שום משמעות, משום שהדבר לא ישנה את יחסי הכוחות בוועדת הפנים אם בגין לא יקבל מקום על חשבון אחת מסיעות הקואליציה. מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני, יואל חסון, אמר למעריב: "‏זו יוזמה יפה של יאיר לפיד לתת לבני בגין את המקום של יש עתיד בוועדת הפנים. אך, לצערי, כל עוד בגין לא יקבל מקום על חשבון אחת מסיעות הקואליציה, יחסי הכוחות בוועדה בעת ההצבעות לא ישתנו והחוק יעבור. לכן ההדחה הבזויה של בני בגין השיגה את המטרות של ‎דודי אמסלם".



כזכור, בגין הודח מוועדת הפנים לאחר שהסביר כי הוא מעוניין כי חוק ההמלצות יחול רק על החקירות שיתקיימו לאחר העברת החוק. בעקבות ההדחה, יו"ר יש עתיד הציע לבגין בראיון לגל"צ את המקום של מפלגתו, כיוון שלדבריו, "יש גבול לאיומי נתניהו". מלבד זאת הוא הוסיף כי "אנחנו נקים מפלגת אחדות לאומית עם הליכוד והעבודה", הצהיר כי "נתניהו הוא האסון שלנו", ואמר כי "אם נצטרך להפעיל כוח מול איראן בסוריה - זה יקרה".



"בני בגין אמר בתוך ישיבת הוועדה שאין לו בעיה עם חוק ההמלצות, אבל הוא לא יכול לחול על חקירות שמתקיימות כרגע", הסביר לפיד, ותקף: "חוק ההמלצות הוא לא חוק, אלא ניסיון סחיטה של ממשלת ישראל. על זה בני בגין דיבר אתמול".



אמסלם במליאה. צילום מסך