על רקע הצעות החוק האחרונות, ובעקבות הדחת חבר הכנסת בני בגין (הליכוד) מוועדת הפנים, על רקע הביקורת שהשמיע על "חוק ההמלצות", טען הבוקר (חמישי) שר המשפטים לשעבר דן מרידור, בתכניתה של ענת דוידובב-103FM, כי "הממשלה מובילה את המדינה למקומות רעים". הוא הוסיף כי "נתניהו שלח את שליחיו להדיח את בגין". 



"אני חבר של בני בגין כבר הרבה שנים ואני באמת לא מבין מה קרה לתנועה הזו", אמר מרידור בפתח דבריו, והסביר: "שמעתי היום ברדיו את ח"כ דוד ביטן טוען כי בני בגין יכול להיות חבר במפלגת 'העבודה' ולא ב'ליכוד'. הדיון שהתקיים בוועדת הפנים היה בנוגע לחוק ההמלצות. ח"כ בני בגין דרש בוועדה כי אותו חוק לא יחול על חקירות נתניהו בכל צורה שהיא, וכתוצאה מכך הוא הועף מהוועדה. מי שהוציאו מהוועדה לא היה ח"כ דוד ביטן, אלא ראש הממשלה שנתן לשליחיו לעשות את העבודה בשבילו. מספיק שהיה אומר שהוא מסכים להצעתו של בני בגין והוא לא היה מועף מהוועדה. בכך הוכח כי זו חקירה פרסונלית אותה הוא לא מגנה".



 


מרידור הוסיף כי "'הליכוד' הייתה כל חייה תנועה לאומית שלחמה על הנושא הציוני, אך גם תנועה ליברלית. האיזון הזה היה חלק מהקוד הגנטי של המפלגה. זה לא מה שקורה היום וזה חבל לנו ולמדינה, התנועה היום מובילה את המדינה למקומות רעים. המדינה היא סיפור הצלחה והיא מובלת לנגד עינינו לסמטה אפלה, זה מצער אותי. כשיש אדם אחד בתנועה שנאבק על הקוד הגנטי של המפלגה, כמו ח"כ בני בגין, הוא מועף מהוועדה ומדירים אותו החוצה. הליכוד היום הוא ליכוד אחר".

בתוך כך, הוא התייחס גם לעימותים הפומביים בין חברי המפלגה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין. "ראובן ריבלין הוא מראשוני תנועת 'החירות' ואני מכיר אותו עוד מילדות. לדעתי הוא מקור גאווה לכל הישראלים, יהודי גאה ודמוקרט שנוהג בצורה ראויה ונכונה בזמן של שיבוש ערכים, ובזמן שעננים מכסים לנו את השמש. הוא ממלא את תפקידו ומקנה לנו נקודת אור בעולם חשוך, הוא מגן על צה"ל ועל הערכים החשובים לכולנו ואומר את הדברים הנכונים באומץ לב ובחביבות. על כך קוראים לו בוגד, ומפלגת הליכוד תוקפת אותו בצורה גסה, בעוד שתפקידה להגן על הנשיא ולשמור עליו. חבל".

לטענתו, "מי שיכול לשנות זאת הוא רק יושב ראש הליכוד. אם הוא ינקוט בצעד בו נקטו קודמיו, בגין ושמיר, אז 'הליכוד' ייראה כמו שצריך. נדרשים מהלכים אמיצים של תנועה לאומית וליברלית שמכבדת חוק וזכויות אדם".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן