בקואליציה מעריכים כי בשלב זה פרישתו הצפויה של השר יעקב ליצמן מהממשלה לא תגרום להפלתה, משום שיהדות התורה נשארת חברה בקואליציה, אולם בעבר כבר נפלו פעמיים ממשלות בגלל "משברי שבת".



בדצמבר 1976 פרץ משבר השבת הראשון שהוביל להפלת הממשלה ולהקדמת הבחירות. הסיבה: טקס ממלכתי לקבלת מטוסי F15 הראשונים בישראל, שהתקיים בבסיס תל נוף בצהרי יום שישי והתארך לאחר כניסת השבת - מה שגרם לחילול שבת של שרים בממשלה. בעקבות כך הגיש ח"כ הרב קלמן כהנא מפועלי אגודת ישראל הצעת אי־אמון בממשלה שבה נמנעו שניים משלושת שרי המפד"ל. ראש הממשלה דאז יצחק רבין נקט בצעד שכונה מאוחר יותר כ"התרגיל המבריק": הוא בחר לראות בהצבעתם כהתפטרות ופיזר את הכנסת, מה שהוביל לבחירות מוקדמות ולעלייתו של הליכוד ומנחם בגין לשלטון.

בספטמבר 1999 פרץ משבר השבת החמור השני, שנקרא "משבר המשחן". הרקע: מבצע להעברת משחן - חלקי ענק של טורבינות של חברת החשמל - שהוחלט לקיימו בשבת כדי לצמצם ככל האפשר את שיבושי התעבורה. התוצאה הייתה פרישת יהדות התורה מהקואליציה של ממשלת אהוד ברק. הסיעה החרדית אומנם לא הייתה חברה בממשלה, שהמשיכה לכהן עד דצמבר 2000, אולם משבר המשחן היה הסמן הראשון לסדקים בקואליציה, שנחשבה לקצרה ביותר בתולדות המדינה.