יו"ר העבודה אבי גבאי התייחס הבוקר (ראשון) למשבר השבת ולהתפטרותו הצפויה של שר הבריאות יעקב ליצמן ואמר כי הממשלה נכנעת לחרדים בעניין עבודות הרכבת. "עבודות תשתית זה לא פיקוח נפש, אבל בחברה מודרנית, אם רוצים שהרכבות יעבדו כל השבוע, אז צריך לתחזק אותם בשבת", ציין בראיון לגל"צ, "כשהכל בממשלה ספינים, גם לחרדים מותר". 



"ליצמן הוא שר טוב והתפטרותו מעידה שממשלת נתניהו סיימה את תפקידה", הוסיף גבאי והדגיש כי הוא אינו עוסק בהרכבים פוליטיים לקראת הבחירות, "ברגע שנזכה במספיק מנדטים, כולם ירצו לשבת איתנו בקואליציה".



העבודות שבגינן יגיש ליצמן את מכתב ההתפטרות הן בעיקר עבודות של תשתית וטכנולוגיה נרחבות שבוצעו אתמול באזור תחנת סבידור ונתיבי איילון, במסוף החדש סמוך לבורסת היהלומים ברמת גן, לאורך המסילה בכביש 531 ובקו המהיר בין תל אביב לירושלים.



"אם ליצמן הגיע למסקנה הזו, אני מבין אותו. הוא הבין שממשלת נתניהו בסוף דרכה. התרבות שלה לא עוסקת במה שחשוב לציבור אלא במה שחשוב לה. ממשלה עם כזו תרבות מושחתת לא יכולה להמשיך לפעול".



היום אמורה הממשלה לקדם גם את הצעת "חוק המרכולים" שיאסור על הרשויות המקומיות להתיר פתיחה של מרכולים בשבת ללא אישור של שר הפנים. זאת לאחר החלטת בג"ץ שמאפשרת לעיריית תל אביב להתיר פתיחה של עסקים בשבת. על החוק אמר גבאי כי "ערים הם קהילות וכל קהילה צריכה לקבל את ההחלטה איך נראית השבת אצלה. כל ראש עיר צריך להחליט איך תיראה עירו, אך עם הגבלות".