משפחת גולדין פנתה היום (ראשון) בפעם השנייה לבג"ץ בדרישה למתן צו ביניים ודיון נוסף בדרישתם שהקבינט המדיני ביטחוני יישם את ההחלטות שקיבל בנושא החיילים הנעדרים ברצועת עזה. העתירה החדשה של משפחתו של חלל צה"ל הדר גולדין באה בעקבות תשובת המדינה לעתירתה עיקרה הוא ש"קיים הבדל מהותי בין החלטת הקבינט לבין המדיניות בפועל".
בהנחיית היועצים המשפטיים של המשפחה דורשים הוריו מראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-בטחוני ליישם את ההחלטות שהתקבלו בכובד ראש לאחר עבודת מטה של מספר חודשים. בין היתר דורשת המשפחה להפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס תוך הפסקת ביקורי המשפחות של אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל ופגיעה בתנאי האסירים, הפסקה מוחלטת החזרת גופות מחבלים של אנשי חמאס או מזוהי הארגון ומניעת ביקורים הומניטאריים של אנשי חמאס מעזה בישראל.
היועצים המשפטיים של המשפחה, פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי, יחד עם הקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט, הגישו הבוקר לבג״צ בקשה לקיום דיון בנושא הבג"ץ על רקע תשובת המדינה שהוגשה בשבוע שעבר.

בבקשת משפחת גולדין נכתב כי תגובת המדינה כללה "עובדות חדשות שנודעו לעותרים לראשונה, ונאמרו דברים עמומים ביותר, שמצדיקים דיון ומתן צו ביניים". טענת המשפחה היא שהמדינה מודה בתגובתה כי היא אינה מיישמת את החלטות הקבינט המדיני-בטחוני ובבקשת המשפחה צוין כי, "קיים הבדל מהותי בין החלטת הקבינט, לבין המדיניות בפועל. המדיניות הנהוגה כיום היא לבכירי חמאס ובני משפחותיהם. ההבדל ברור, וזאת מעבר לניסוח המעורפל, שלא ברור ממנו כלל מי מוגדר על ידי המדינה כבכיר חמאס". עוד הם טוענים כי "למרבה הצער קשה להשתחרר מהרושם כי המדינה ביקשה בתגובתה להסוות פער מהותי זה בין החלטת הקבינט לבין המדיניות".
עם ההחלטה להגיש את העתירה ציינה ד"ר לאה גולדין, אמו של הדר, שמהלך העתירה חשוב מאוד מבחינה בינלאומית בכל הנוגע למאמצים שלנו בזירה הבינלאומית, שנדהמו מחוסר האונים של ממשלת ישראל לגבות מחיר מחמאס על החזקתו בחיילים. עוד היא הוסיפה כי ממשלת ישראל, במקום להפעיל לחץ גדול על חמאס, כפי שהחליט הקבינט, עושה ההיפך, ומכניסה בכל יום מאות משאיות לרצועה.