ירדן מבקשת מישראל להבהיר את עמדתה בנוגע להמשך פרויקט תעלת הימים. העיתון "אל ראד" היוצא בעמאן, דיווח היום (שני) כי שר המים וההשקיה של ירדן, חאזם אל נאסר, שלח מכתב לצד הישראלי בבקשה לתשובה רשמית האם ישראל מתכוונת להמשיך בשלב הראשון של הפרויקט שאמור לחבר בין ים סוף לים המלח.

גורמים בירדן אמרו כי השר ביקש מישראל להשיב לו עד סוף השנה. מצד שני, גורמי ממשל אחרים בעמאן, אמרו כי ישראל וירדן מקיימות מגעים בנוגע להמשך הפרויקט, "אבל הם חשאיים".

לפני שבועיים פורסם בחדשות עשר כי ישראל איימה לעצור את הפרויקט הכלכלי הגדול כל עוד הדיפלומטים הישראלים לא יוכלו לחזור לשגרירות בעמאן, שנסגרה מאז תקרית הירי, בה ירה מאבטח ישראלי בשני אזרחים ירדנים. 
בדיונים במשרד החוץ התגבשה עמדה שאין שום כוונה לפעול לקראת הירדנים בנושא כל עוד השגרירות סגורה, וכעת בישראל מקווים שמנוף הלחץ הזה יגרום לירדנים לרצות לפטור את המשבר כמה שיותר מוקדם כי מדובר בעניין משמעותי ביותר לירדנים. משרד החוץ ומשרד רה"מ סירבו להתייחס לדיווח.

הפרויקט הוא אינטרס משותף של שתי המדינות הכולל העברת מים מים סוף לים המלח והתפלת מים, הנעשה בשיתוף עם הפלסטינים. לאחרונה הירדנים רצו להוציא מכרזים להפעלת הפרויקט וישראל סירבה. 

כזכור, במהלך האירוע המדובר פועל ירדני שעבד בביתו של המאבטח הישראלי נורה למוות על ידי האחרון, לאחר שלטענת המאבטח הוא ניסה לדקור אותו עם מברג. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקום, בעוד שהמאבטח נפצע באורח קל.