יעקב ליצמן, שר הבריאות שהתפטר מתפקידו בעקבות משבר השבת שב והדגיש היום (שני) כי איננו מתכוון להיכנס לתפקיד של "סגן שר" עד שלא יוסדרו החוקים בנוגע לעבודות בשבת. במהלך דבריו, שנאמרו במהלך טקס השקת שירותי "טרם" שבביתר עילית, הבהיר כי מינויו לתפקיד היה "תאונת עבודה". "זה לא סוד שלא רציתי להיות שר", ציין ליצמן. "אז מה אומרים לי? אומרים לי שלפיד עשה אותי שר והוציא אותי מהממשלה. תאמינו לי - לפיד פוחד יותר מזה שהייתי שנתיים וחצי השר הכי פופולרי במדינה. והוא בוכה על זה יותר מהכל. הוא לא התכוון לזה".



"אני עושה זאת בראש מורם, הלכתי להתפטר ואני יודע מה אני עושה", הסביר על המניעים להתפטרותו. "אני שליח של גדולי התורה. אם אני ליצמן או גפני - ברחוב זה לא משנה, בלי גדולי ישראל זה לא שווה כלום. לכן הם גדולי התורה שאומרים 'תעשה ככה' ואני אעשה ככה בלי להתווכח. צריך להתפטר? התפטרתי".



"גם אתמול אמרתי שסירבתי להתייחס לנושא של 'סגן שר' עד שלא יסיימו לתקן את החוקים של שבת ואת חילולה. אני חד משמעי בחוץ - כמה שלא האמינו לי שאעשה זאת", אמר ליצמן. לדבריו, "לרגע אחד לא הסכמנו לחילולי שבת. צריך לתקן את החוקים ולא לפחד. הממשלה צריכה ללכת בדרכה אני לא מדבר על המפלגות החרדיות. אנו צריכים לדאוג למה שהתחייבנו אליו - לבסיס ההלכה שזה היסוד שלנו. מישהו צריך לשכנע אותי שזה פיקוח נפש. זה פיקוח ממון. לקחת אחריות על דבר כזה - אסור".



"לפיד בוכה על זה עד היום". צילום: מרק ישראל סלם




לפיד: "נתניהו מפחד מהחרדים וממשיך לעקם את החוק"


באופוזיציה שבו ותקפו אתמול את ההסכם אליו הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו עם החרדים בנוגע לעבודות ברכבת, שהובילו להתפטרותו של ליצמן מתפקידו. יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד התייחס לכוונה למנות את ליצמן לסגן שר במעמד שר: "שוב דילים, שוב קומיבינות. בג"ץ כבר קבע שאין דבר כזה סגן שר על תקן של שר, אבל מרוב פאניקה ופחד מהמפלגות החרדיות נתניהו ממשיך לעקם את החוק". 



"לאזרחי ישראל מגיע את שירותי הבריאות הטובים ביותר. זה עניינים של חיים ומוות, מדובר במערכת מורכבת שדורשת שר במשרה מלאה ולא איזה קומבינה פוליטית. עכשיו באה הממשלה ובגלל כל מיני עניינים פוליטיים מנסה לעשות קומבינה על הקומבינה, ככה לא מנהלים מדינה", הוסיף לפיד.