חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) יוצא בחריפות נגד צירופו של חבר הכנסת עיסאווי פריג’ (מרצ) לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. חזן טוען פריג' "עלול לסכן את ביטחון המדינה". "אנחנו נכווינו בצוננים ולא נזהרים ברותחים. לא יכול להיות מצב שאחרי פרשת עזמי בשארה המחבל הבוגד ואחרי המחבל הבוגד באסל גטאס אנחנו עוד מרשים לעצמנו לקחת את הסיכון ולו הקלוש ביותר לסכן את ביטחון מדינת ישראל”, אמר ח”כ חזן למעריב אונליין.



"זה דבר לא נורמלי, יש פה מחלה", טען חזן. "היכולת שלנו להתרפס ולרדת על הברכיים שלנו היה כדי שיגידו שאנחנו נחמדים, טובים או מוסריים גובלת בחולניות. אני לא סומך עליו שישמור על בטחון מדינת ישראל, נקודה”.



עוד אמר איש הליכוד, כי "אני מאחל לפריג' בהצלחה במירכאות אבל אני מקווה שיבין שאת סודות המדינה הוא לא יכול לשתף בבית ובטח שלא להעביר אותם הלאה לרמאללה. אין לי אמון בו, אני לא סומך עליו שישמור על ביטחון מדינת ישראל, בטח כשהוא מגיע ממפלגת השמאל מרצ שבאג’נדה שלה זה להרוס את מדינת ישראל. הרי ביום יום הם תומכים בארגון 'שוברים שתיקה' הבוגדני".



"נמאס לי להגיד אמרתי לכם"


"שאנחנו ניתן ביוזמתנו לאדם כזה להיות חשוף לסודות הכי כמוסים של מדינת ישראל? זה דבר נורא", קבע חזן. "אני מצטער על המינוי. מקווה שלא נתעורר יום אחד ונגלה שזה עלה לנו בחיי אדם. אני לא רוצה למצוא את עצמי עוד פעם בתור מי שצעק שהמלך הוא עירום. נמאס לי להגיד אמרתי לכם".



לדברי חבר הכנסת, לא יהיה מנוס כעת אלא למדר את המידע אליו נחשפים חברי הכנסת במליאת ועדת החוץ והביטחון. “אם עד היום מרבית החומר הסודי נמסר לוועדות המשנה, צריך להרחיב אותן ולצמצם את השיח במליאת הועדה מתוך הבנה שהחברות של פריג’ היא סכנה לביטחון מדינת ישראל", אמר ח”כ חזן.



עיסאווי פרי'ג אמר בתגובה: "במקום תגובות אידיוטיות אני מציע לחזן להתרכז בצילומי סלפי". חברו למפלגה, ח"כ מוסי רז, כבר היה יותר תקיף: "ביטחון המדינה הוא ביטחון כל אזרחיה. היום כשיש ייצוג גם למיעוט בוועדת החוץ והביטחון המדינה תהיה בטוחה יותר. מי שפוסל את עיסאווי פוסל ממניעים גזעניים וללא קשר לביטחון המדינה".



יו"ר סיעת מרצ, ח"F אילן גילאון, אמר כי "הימצאותו של אורן חזן בכנסת היא זו שמסכנת את בטחון המדינה ואת כבודה. חזן פוגע בתדמיתה של כנסת ישראל ומשנמך את מעמדה כפי שלא פגע בה אף חבר כנסת מעולם. הנ"ל הוא הערת שולים אנקדטולית וכל אמירה שלו מזכירה את הפסוק "ויפתח אדני את פי האתון".

"אני מברך את חברי ח"כ עיסאווי פריג על תפקידו החדש ומאחל לו הצלחה  אין ספק כי נוכחתו בוועדה תתרום לוועדה ולדו קיום בחברה הישראלית כולה. כן! גם ערבים יכולים לעסוק בחוץ וביטחון".

כפי שפורסם לראשונה ב'מעריב אונליין' ח"כ פריג’ מונה כנציג מרצ בוועדת החוץ והביטחון, במקומה של יו"ר מרצ זהבה גלאון שפרשה מהכנסת. בכך הפך ח"כ פריג’ לח"כ הערבי השלישי המכהן בוועדה. קדמו לו האשם מחמיד (חד"ש) וטאלב אסאנע (רע"ם).