סערת חוק ההמלצות נמשכת. לאחר שאמש העבירה הוועדה בראשותו של ח"כ דודי אמסלם את חוק ההמלצות, המונע את פרסום המלצת המשטרה לציבור, בקריאה ראשונה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי, שוחחו אריה אלדד ובן כספית עם שרת המשפטים איילת שקד שהתייחסה לחוק בתוכניתם ב-103FM: "ישבנו שי ניצן, היועץ המשפטי ואני ושוחחנו בנושא. חשוב לדעת שהחוק שונה מאוד גרסתו המקורית ודרשתי בו שינויים משמעותיים".



"החוק תחילה כפה על היועץ המשפטי לפתוח בחקירה, דבר שלא קיים באף עבירה, זה כמובן ירד. החוק היום מדבר סך הכל על 200 תיקים, הפרקליטות מתעסקת עם 35 אלף תיקים שעוברים אליה מהמשטרה והחוק הזה מתייחס ל-200 התיקים שיש בהם פרקליט מלווה. כשיש פרקליט שמלווה את התיק מתחילתו עד סופו הוא יודע את עמדת המשטרה, הוא רק יקבל את הסיכומים ללא הסיכום בכתב בסוף הדו"ח. אני מעריכה שהפרקליט יוכל פשוט לשאול את המשטרה בנושא, אין שום איסור של הפרקליט לדבר עם המשטרה ואני לא רואה סכנה כלשהי בחוק".







"הפרקליטות לא חפה מטעויות"


בן כספית התייחס לדבריה וטען:  "אמסלם מכר את החוק הזה למען 35 האזרחים ולבסוף קיבלנו חוק למיוחסים, זה ברור שזה חוק פרסונאלי". ענתה לו השרה שקד: "אני חושבת שנבחרי הציבור ואנשי הציבור שנחקרים מסתובבים עם עננה מעל ראשם, גם חשודים הם בני אדם ויש לשמור על זכויותיהם. במקרה הזה הכוונה היא שאסור יהיה להדליף את הממצאים בתקשורת, בתיקי הפשע הגדולים שמעניינים יותר את התקשורת הכוללים פרקליט מלווה, השורה המסכמת של החקירות לא תופיע, זה כל הסיפור".

עוד הוסיפה השרה: "אכן מדובר כאן על שני ערכים שצריך להכריע ביניהם, זכויות החשודים וזכות הציבור לדעת. כשעלה החוק הצרפתי 'הבית היהודי' עצר אותו כי חשבנו שהוא לא נכון לעומת החוק הזה שנמצא מתאים". על הטענה שיתקפו כעת על הפרקליטות באמצעות חקיקה קראה השרה: "הפרקליטות עושה עבודה חשובה אך לא חפה מטעויות, מדובר על גוף רציני ולאתן יד לחקיקה נגדו"

לסיום התייחסה השרה לביקורת על הצטרפותו של חבר הכנסת עיסאווי פריג' לוועדת הכנסת לחוץ וביטחון וטענה: "אני מכירה את חבר הכנסת היטב, שיתפתי איתו פעולה לא פעם ואני לא רואה בעיה בזה שהוא יישב בוועדת חוץ וביטחון במליאה. אני חושבת שמה שמדווחים במליאה חבר הכנסת רשאי וראוי לשמוע".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן