העונש הגיע: בעקבות התבטאויותיה מעוררות המחלוקת של חברת הכנסת ציפי חוטובלי (הליכוד) נגד יהדות ארצות הברית, ביטל היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר החוץ, את ביקורה הרשמי בצ׳כיה, אשר היה אמור להתרחש ביום חמישי.  



למעשה, חוטובלי הייתה אמורה לשאת את הנאום המרכזי באירוע, יחד עם שר החוץ הצ׳כי, בסימפוזיון משותף בשם "הפורום הצ׳כי-ישראלי. את מקומה ימלא השגריר בצ'כיה דניאל מרון. האירוע, בהשתתפות  בכירים משתי המדינות וחוקרים באקדמיה, יעסוק בנושאים של ביטחון ויחסי אירופה, המזרח התיכון וארה״ב בעידן הנשיא טראמפ, כמו גם בסוגיות הגירה. בתגובה נמסר מלשכת סגנית השר כי "היעדרותה מאירוע הסימפוזיון הוא בשל זאת שהדיאלוג הבין מדיני שהיה צריך להתקיים, ובו היא הייתה אמורה להשתתף, נדחה לשנה הבאה".





ההחלטה מגיעה שבוע לאחר שסגנית שר החוץ התראיינה לערוץ הישראלי באנגלית, i24news, ותקפה את המעורבות של יהדות אמריקה בפוליטיקה הישראלית, כאשר אמרה, בין השאר, כי "יהודי ארה"ב לא מבינים את מורכבות האזור ולא שולחים את ילדיהם להילחם".



בנוסף, היא טענה עוד כי למרביתם של יהודי ארה"ב "אין ילדים שמשרתים כחיילים, שמתגייסים לחיל הנחתים, והולכים לאפגניסטן או עיראק. לרובם יש חיים די נוחים, הם לא יודעים איך זה מרגיש להיות מותקף על ידי טילים, ואני חושבת שחלק מהעניין הוא לחוות את המציאות הישראלית".



יממה לאחר דבריה רה"מ גינה אותם בחריפות. בהודעה שפרסם אמר נתניהו כי הוא "מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית. יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל".



חוטובלי, שבעת פרסום ההודעה הייתה בראיון בשידור חי בגלי צה"ל, אמרה לעמית סגל וירון דקל כי "יהדות התפוצות יקרה לו, יהדות התפוצות יקרה גם לי", וטענה כי דבריה לא הובנו כהלכה.