ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ, שנגדם מתנהלת חקירת משטרה, לא ישתתפו בהצבעות על חוק ההמלצות, כך הודיע הערב (רביעי) יו"ר הקואליציה דוד ביטן ליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון. ביטן אמר את הדברים ליועמ"ש הכנסת בעקבות דרישה של התנועה לאיכות השלטון ושל תומר אביטל, מיסד המיזם "מאה ימים של שקיפות", שעו"ד ינון יאסור על שרים וח"כים שנגדם מתנהלת חקירת משטרה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר חיים כץ וח"כ ביטן עצמו, מלהשתתף בהצבעות על חוק ההמלצות בשל ניגוד עניינים.



בתשובתו כתב עו"ד ינון כי "אין צורך להכריע בסוגיה המורכבת של קיומו או אי קיומו של ניגוד עניינים במקרה שבפנינו, שכן חברי הכנסת הנזכרים בפנייתך ושידוע שמתנהלת חקירה בעניינים לא השתתפו בהצבעה שנערכה עד כה על הצעת החוק וגם אינם מתכוונים להשתתף בהצבעות שייערכו בהמשך, ואילו ביחס לח"כ ביטן על פני הדברים לא מתעוררת שאלה של ניגוד עניינים".



את ההחלטה שלא להכריע בעניין קיבל עו"ד ינון בעקבות תשובות שסיפק לו ח"כ ביטן: "משבאנו לבחון את הדברים מצאנו כי ראש הממשלה והשר חיים כץ, הנזכרים בפנייה, לא השתתפו בהצבעה על הצעת החוק בקריאה הראשונה ולדבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ ביטן, הם גם לא נלקחים בחשבון על ידו לצורך ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית וגם לא יטלו בהן חלק".




לא יוכל להצביע בשל ניגוד עניינים, נתניהו. צילום: רויטרס
לא יוכל להצביע בשל ניגוד עניינים, נתניהו. צילום: רויטרס



על ביטן: "לא ידוע על חקירה משום מקור רשמי"




“אשר ליו"ר הקואליציה עצמו", הוסיף וכתב יועמ"ש הכנסת, "לדבריו, מעבר לפרסום בתקשורת לא ידוע לו על כל חקירה שמתנהלת נגדו וגם לי לא ידוע על כך מכל מקור רשמי או מוסמך".



יצויין כי תשובת היועמ"ש נכתבה לפני הפרסום הערב על כך שהמשטרה צפויה לזמן בשבוע הבא את ח"כ ביטן לחקירה באזהרה בשל פרשיות מן העבר בעירית ראשון לציון.




ח"כ ביטן, החקירה בעניינו טרם ידועה ממקור רשמי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ ביטן, החקירה בעניינו טרם ידועה ממקור רשמי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



תשובת עו"ד ינון נשלחה במקביל גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, ליו"ר הכנסת, לשר חיים כץ, ליו"ר הקואליציה ביטן, לח"כ דוד אמסלם וליו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק וקנין.



ההערכה היא כי אם ביטן אכן יזומן בשבוע הבא לחקירה באזהרה, כפי שפורסם הערב, גם הוא יהיה מנוע מלהשתתף בהצבעה על חוק ההמלצות.