גורם ירדני רשמי אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי "השגרירות הישראלית בממלכה לא תיפתח עד שלא ינקטו צעדים משפטיים נגד המאבטח" שירה למוות בשני אזרחי ירדנים. אתמול נמסר לרויטרס מפי גורם ישראלי בכיר כי ישראל תמנה שגריר חדש בירדן במקומה של עינת שלאין במטרה להשאיר מאחור את תקרית הירי סמוך לשגרירות הישראלית בירדן, בה נהרגו שני אזרחי הממלכה.



מאז עזיבתה של של שלאין את ירדן בעקבות התקרית שאירעה ביולי האחרון, השגרירות נותרה סגורה. "הירדנים לא רוצים שתחזור, ודבר זה היה מכשול גדול בניסיונות להשיב את עניינים לקדמותם", אמר הגורם, "אנחנו מחפשים מחליף". ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה לדיווח. כזכור, במהלך האירוע המדובר פועל ירדני שעבד בביתו של המאבטח הישראלי נורה למוות על ידי האחרון, לאחר שלטענת המאבטח הוא ניסה לדקור אותו עם מברג. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקום, בעוד שהמאבטח נפצע באורח קל.



לאחרונה פורסם כי ישראל איימה על ירדן בצעד כלכלי בדמות ייבוש תוכנית תעלת הימים אם לא תיפתח מחדש השגרירות. לפי הפרסום בחדשות עשר, ישראל העבירה מסר ברור לירדן לפיו הפרויקט לא יקודם כל עוד הדיפלומטים הישראלים לא יכולים לשוב ולפתוח את השגרירות בעמאן, שסגורה מאז אותו משבר.



בדיונים במשרד החוץ התגבשה עמדה שאין שום כוונה לפעול לקראת הירדנים בנושא כל עוד השגרירות סגורה, ובישראל מקווים שמנוף הלחץ הזה יגרום לירדנים לרצות לפתור את המשבר כמה שיותר מוקדם כי מדובר בעניין משמעותי ביותר לירדנים. משרד החוץ ומשרד רה"מ סירבו להתייחס לדיווח.

 
שגרירות ישראל בירדן. צילום: ג'קי חוגי
שגרירות ישראל בירדן. צילום: ג'קי חוגי