ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, והסנטור האמריקאי ג'ון מקיין ינאמו, ושורה של מחוקקים מארה"ב ומישראל יתכנסו בוושינגטון בסוף השבוע הקרוב לרגל פתיחתו של פורום "סבן" 2017. הפורום, יתקיים השנה זו הפעם ה-14 תחת הכותרת "אמריקה קודם במזרח התיכון", בהתייחסות לסיסמת הבחירות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הכנס יתחיל ביום שישי ה-1 בדצמבר, ויימשך עד ליום ראשון, ה-3 בדצמבר, במלון "ווילארד" שבוושינגטון. בערב הפתיחה יופיעו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, והסנטור האמריקאי טום קוטן.
"מנהיגים מסביב לעולם עדיין מנסים להבין מה משמעותה של התפיסה 'אמריקה קודם' בעבורם, ולאור הצהרת ממשל טראמפ לאחרונה על כוונתו להתמקד בהשגת הסכם שלום, הפורום ישוב לשמש כפלטפורמה להידברות הדדית בין ארצות הברית, מדינת ישראל ומנהיגים ברחבי המזרח התיכון", אמר המיליארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן, יו"ר פורום "סבן". "השנה כינסנו קבוצה רב תחומית של בכירי ממשל, קובעי מדיניות ומובילי דעה לבחינה מקיפה של סוגיות הליבה והאתגרים הניצבים לפתחנו, נושאים הדורשים דיון מעמיק". 
כבכל שנה, פורום "סבן" ה-14 יפגיש בכירים אמריקאים וישראלים מתחומי הפוליטיקה, העסקים, התקשורת והחברה האזרחית לשלושה ימים של שיח, חלקו מאחורי דלתיים סגורות. השנה יתמקד המפגש בצמיחתם של כוחות גלובאליים ומקומיים חדשים במזרח התיכון כמו רוסיה ואיראן, בצמיחתן של בריתות חדשות המבוססות על אינטרסים משותפים, כמו זו של ישראל וערב הסעודית, וכן בהשפעתם של כל אלו על יחסי ישראלי-ארה"ב. 

חיים סבן. צילום: יח"צ
חיים סבן. צילום: יח"צ


משתתפים בכירים נוספים מישראל שיגיעו השנה כוללים את שרת המשפטים איילת שקד, השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (במיל') גבי אשכנזי, והשר לשעבר גדעון סער.

בפורום ישתתפו נציגים בכירים נוספים מזרועות השלטון בארצות הברית הכוללים את הסנטורים לינדזי גרהאם, טום קוטון וקריס קונס, לצד בכירים מהרשות המבצעת. מבין הדמויות הבינלאומיות המובילות שייקחו חלק בדיונים השנה ניתן למנות את ראש המודיעין הכללי המצרי, חאלד פאוזי, ראש משלחת הרשות הפלסטינית בארה"ב, חוסאם זומלוט, ואף מספר שגרירים ודיפלומטים נוספים. 
פורום "סבן" הוא דיאלוג שנתי בין בכירים ישראלים ואמריקנים, מכל גווני הקשת הפוליטית והמגזרים החברתיים, אותו מארחים איש העסקים חיים סבן והמרכז למדיניות המזרח התיכון במכון "ברוקינגס". ב-14 השנים האחרונות, פורום סבן הפך לאירוע חשוב לשיח המתמקד בחיזוק יחסי ישראל-ארה"ב.