בדרך לקאמבק? לאחר שטען כי הוא "האיש הבשל ביותר להנהיג את ישראל כעת", ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לא שלל הלילה (שבת), במסגרת דברים שאמר בפורום סבן ה-14 בוושינגטון, ארה"ב, חזרה לעולם הפוליטי. כאשר נשאל האם יחזור לפוליטיקה, אמר ברק: "אף פעם אל תאמר אף פעם, אך אני מקווה שזה לא יגיע לזה".



ברק דיבר גם על ההחלטה לא לתקוף את איראן, בסופו של דבר, בשנת 2012: "לא היינו שמחים לפעול מול איראן, אך הבנו שיש הזדמנות ולגיטמיות עולמית לעשות זאת. תחת הנסיבות הללו, זה היה בלתי אחראי להוציא את זה לפועל באופן אחראי, ולזה התכוננו. לרוע המזל, לא יכולנו לשכנע את נשיא ארה"ב בזמנו שמדובר ברעיון טוב. בנוסף, לא הצלחנו לשכנע את ההנהגה המקצועית שלנו ולזכות ברוב בקבינט הביטחוני לכך. אני חושב שבסופו של דבר עשינו את הדבר הנכון למרות כל הדיונים, אך אני בטוח שזה יכל לעבוד". עם זאת, הוא טען כי "הסכם הגרעין הוא רע". 



אבי גבאי: "יש להפסיק את ההסתה הפלסטינית ולסיים את הבנייה מחוץ לגושים"


יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, נכח אף הוא בפורום סבן ה-14, ושוחח עם העיתונאי פיטר ביינר. לדברי גבאי, "צריך להפסיק את משחק ההאשמות בינינו לפלסטינים ולעבור לבניית אמון והתקדמות. הסכם שלום שווה לכלכלה הישראלית 18 מיליארד דולר בשנה - זה אומר שניתן להוריד את יוקר המחיה ב15% - אם יהיה כאן הסכם מדיני ארוך טווח".



הוא הסביר כי "הסכם שלום ארוך טווח, הוא הערובה שלנו לביטחון ישראל. זה העתיד של הילדים והנכדים שלנו אבל לצערנו, בשנים האחרונות היינו עדים למשחק האשמות במקום תהליך מדיני. הגיע הזמן להפסיק זאת. כראש ממשלה, אעמוד על הפסקת ההסתה ברשות הפלסטינית ואפעל למען האינטרס הישראלי בניסיון לייצר תקווה מחודשת לאזור".



הוא הוסיף כי "כשהילדים שלנו יקראו את ספרי ההיסטריה, הם יראו שהעשור האחרון יקבל בהם אזכור קצר בלבד מכיוון שלא קרה בו שום דבר. אנחנו צריכים להתחיל מבניית אמון, בשני הצדדים, תוך שיתוף מדינות ערב נוספות מהאזור. צעדים כאלה כוללים הפסקת ההסתה בצד הפלסטיני והפסקת הבנייה מחוץ לגושים בצד הישראלי. במקביל, אנחנו יכולים להפחית את מספר הפלסטינים שנמצאים כיום בשליטה אזרחית ישראלית כל עוד אין מניעה ביטחונית לכך".